دیگر سکوت شهردار جایز نیست/ آیا آن روز فرا خواهد رسید؟

به گزارش هورنیوز – تنها کافی بود که چند روز از مصاحبه سید خلف موسوی شهردار اهواز با پایگاه خبری شوشان بگذرد تا وقتی او با حمله تند و آتشین یکی از اعضای شورای شهر مواجه می شود کاشف به عمل بیاید که چرا شهردار اهواز گفته بود؛ «وارد حاشیه نمی شوم».

انتقادهای تند این عضو شورا در حالی است که سید خلف موسوی همواره به دلیل تعامل و مشورتی که با اعضای شورا داشته و توانسته مبتنی بر این استراتژی در دوسال گذشته فضای آرامی در شهرداری حاکم نماید، مورد انتقاد واقع می شده و حالا عضوی که یکی از مدیران سازمان های شهرداری از نزدیکان و حلقه اول دوستان او می باشد لب به انتقاد گشوده است.

در این میان آن چه موجب تعجب است بیان این انتقادها از سوی عضوی است که در یک سال گذشته داستان های عجیبی از یک عهد شکنی او نقل محافل استان بوده است و ظاهراً حاشیه سازی هایی که فضای خدمت را مختل می کند از سرچشمه یکسان برخوردار است.

شنیده های هورنیوز حاکی است که این عضو شورا در چندین ماه گذشته اصرار عجیبی داشته تا فردی که همیشه مورد حمایت او بوده و با معرفی او وارد سیستم شهرداری شده به دلیل اختلافاتی که بین آن دو ایجاد شده، تغییر کند و در واقع از سوی شهردار عزل گردد.

همچنین شنیده شده است که این عضو، اصرار بر انتصاب فردی به عنوان شهردار یکی از مناطق اهواز داشته است که از سوی شهردار صلاحیت فنی و تجربه او تایید نشده و در مواجهه با معرفی چنین فردی وقتی ظاهراً برایش مسجل و قطعی می شود که شهردار زیر بار فردی بی تجربه برای شهرداری یک منطقه نمی شود، شمشیر را از رو کشیده و صحن شورا را به عرصه مخالف با شهردار تبدیل می کند.

البته چند نکته را در این خصوص بایستی مورد توجه قرار داد:
اول؛ شورای چهارم در مقایسه با شورای سوم این ویژگی را داشت که از حاشیه و عصبیت و مجادله دوری می کرد و در فضایی نسبتاً آرام بر فعالیت های شهرداری نظارت و برای شهر تصمیم گیری می نمود. اینکه در سال پایانی شورا برخی سعی در فضا سازی حاشیه ای یا نا آرام کردن عرصه خدمت رسانی شهرداری را داشته باشند، قطعاً از سوی شهروندان اقدامی تبلیغاتی و سیاسی کاری خوانده و تلقی می شود و حیف است نقطه قوت این شورا که اقلیت نجیبی هم داشت به نقطه ضعف آن تبدیل شود.

دوم؛ معلوم نیست چرا این انتقادات در این برهه از زمان مطرح می شود که پروژه های شریعتی، جوادالایمه و ولایت در آستانه بهره برداری هستند و هر گونه حاشیه سازی می تواند با ایجاد سکته مدیریتی، اتمام این پروژه ها را با مشکلات جدی روبرو کند. اصولا چرا این فرد منتقد تا چند روز پیش یعنی چیزی حدود سه سال سکوت اختیار کرده بود یا حتی به تایید اقدامات شهردار می پرداخت و حالا…

سوم؛ همه ما در قبال رای مردم مسئولیم و نمی توانیم منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح دهیم. چرا وقتی فرد معرفی شده از سوی ما به دلیلی عدم دارا بودن شاخص های فنی و تجربی مورد قبول شهردار واقع نمی شود زبان به انتقاد می گشاییم. آیا معنی این رفتار این نیست که رای مردم و انصاف و عدالت ما تنها مستمسکی برای اهداف شخصی و منافع اطرافیان ماست.

چهارم؛ این عضو شورا حتماً در معرض این پرسش می باشد که تا کنون چه گام هایی برای رفع مشکلات فرا روی شهرداری در خدمت رسانی برداشته است و آیا بیان این چنین تخریب هایی خود مانع توسعه شهر نیست.

و در پایان از شهردار اهواز می خواهیم که در قبال انتقادات اینچنینی سکوت نکند.
همین چند روز پیش بود که استاندار خوزستان از شهردار موسوی می خواست که از میزان حوصله و صبری که دارد کاسته و کمی بی پروا و قاطعانه عمل کند. به نظر می رسد سید خلف موسوی که تا کنون توانسته با عملکردی فرا قومی و فرا جناحی از ورود شهرداری به منازعات قومی و سیاسی در استان جلوگیری نماید باید در ماه های آینده مقاومتی که در برابر برخی باج خواهی ها داشته است و اطلاعات موثقی در این زمینه در دست هست را علنی نموده و دست به افشاگری بزند. آیا آن روز خواهد رسید…

https://hoorkhabar.ir/598447کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.