۹ واحد کشت و صنعت نیشکر در فهرست صنایع آلاینده خوزستان

احمدرضا لاهیجان زاده ظهر امروز سه شنبه در آئین گشایش هشتمین همایش ملی فناوری نیشکر در تالار شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته در خصوص صنایع سبز خوزستان در تعداد صنایع سبز به رتبه اول رسید که دو واحد تولید سیمان و سه شرکت سبز موفق به رسیدن به استاندارد صنعت سبز شدند.

وی افزود: ۹ واحد کشت و صنعت نیشکر در فهرست صنایع آلاینده قرار دارند که باید هر چه سریع تر از این فهرست خارج شوند و این کار را می توانند با پرداخت عوارض آلاینده انجام دهند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: اقتصاد محیط زیست برای مدیران ارشد نیشکر تعیین کننده و یک قدم مثبت برای خروج نیشکر از فهرست صنایع آلاینده است و اگر از فهرست صنایع آلاینده خارج شوند در فهرست صنایع سبز قرار می گیرند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه باید برای مجموعه نیشکر باید برنامه پنج ساله ای برای چشم انداز بلند مدت و اهداف و تکالیف آن نوشته و تدوین شود، اضافه کرد: تعیین جایزه زیست محیطی یا رتبه بندی واحدهای نیشکر می تواند برای آنها به منظور ایجاد رقابت پیش بینی شود.

وی با اشاره به خشک شدم دریاچه ارومیه طی کمتر از ۱۰ سال و خشکیده شدن تالاب های شادگان و هور العظیم و فرونشست دشت های کشور در اثر کاهش سطح آب زیرزمینی به عنوان آثار توسعه ناپایدار در کشور عنوان کرد: متاسفانه با توسعه ناپایداری که در ایران رخ داده در ۳۰ سال گذشته در جهان ما را به عنوان الگوی توسعه ناپایدار مثال می زنند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان ادامه داد: ۶ میلیون هکتار جنگل در ۱۰ سال از بین رفت و ۱۳ میلیون اصله درخت در حوزه زاگرس خشک شد و پدیده خشک شدن درختان همچنان ادامه دارد.

لاهیجان زاده با بیان اینکه حوزه کرخه پارسال فوق العاده بحرانی بود اما بارش های امسال آن را از بحران خارج کرد، گفت: حوزه جراحی، مارون و زهره همچنان مشکل کم آبی دارد معادل هفت تا ۷.۵ میلیارد مترمکعب برداشت آب از سرشاخه های کرخه تعریف شده است یا بهره برداری شده یا در حال بهره برداری است.

مهر

https://hoorkhabar.ir/596659کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.