۸۰ درصد لیست ائتلاف اصولگرایان خوزستان آماده شد

محمدجعفر فلسفی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار کرد: مردم ایران امتحان خود را پس داده و در مقاطع حساس تاریخ، همیشه نقش آفرین بوده اند. مردم به یک رکن اساسی در نظام تبدیل شده و مقوله ای به نام انتخابات هم مؤید تجلی مردمسالاری دینی است. تجلی نقش مردم در تداوم این حرکت عظیم است و هرچه جلوتر می رویم باید شاهد تقویت این رکن باشیم.

وی افزود: کمیت حضور مردم در انتخابات می تواند خنثی کننده نقشه های دشمن و کیفیت آن هم می تواند در شتاب حرکت انقلاب تأثیر گذار باشد. اگر مواردی را شاهد باشیم که انتخاب هایی صورت بگیرد که نمونه عینی آن مجلس ششم است این می تواند چالش هایی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان تصریح کرد: در مجلس دهم یکی از دغدغه های اصلی این است که فراموش نکند چه مجلسی را نیاز داریم. ضمنا باید به تعریف قوانین برای مجلس و توصیه های امام راحل هم توجه داشته باشیم.

فلسفی بیان کرد: مردم هم تمام رفتارها و نگاه ها و گرایش ها را مورد توجه و دقت قرار دهند چون انتخابات عرصه ای است که افراد برای جلب نظر مردم به شیوه های متوسل می شوند. وعده دادن، قول دادن و حرف هایی که در نوع نگرش مردم خیلی تأثیر می گذارد ولی مردم با تجارب طولانی که در انتخابات مختلف دارند قادر به تطبیق شعارها با واقعیت های موجود و بررسی آنها هستند.

اتحاد نمایندگان یکی از دغدغه ها

وی عنوان کرد: در دوره های قبلی تنها تا زمان انتخاب نمایندگان با آنها ارتباط داشته و بعد از آن دیگر کاری با آنها نداشتیم ولی جریان اصولگرایی این بار تصمیم گرفته تا با پیگیری های مستمر دیگر در این دوره نماینده ها را رها نکنیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان ادامه داد: در حقیقت نباید به انتخاب لیست محدود شویم و نمایندگان منتخب باید به صورت جدی در طول دوران کاری خود با ما مشورت کرده و به تعهداتی که به مردم می دهند هم پایبند باشند. در واقع بنای ما بر تداوم همکاری با نمایندگان مجلس است.

فلسفی ادامه داد: حوزه کاری ائتلاف اصولگرایان تنها محدود به مرحله انتخاب لیست نیست. ۱۸ نماینده در استان خوزستان داریم که سهم نسبتا خوبی را در مجلس دارند چرا که گاها حتی یک رأی هم تأثیر گذار است.

وی یادآور شد: در مسائل استانی یکی از دغدغه های موجود لزوم تعامل و اتحاد نمایندگان مجلس است. در واقع رمز موفقیت آنها نیز همین اتحاد است چون یک نماینده به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت باشد.

مداوای زخم معضلات خوزستان

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان تاکید کرد: چالش های استان خیلی جدی و حجم مشکلات گسترده شده است. معضلات خوزستان به زخمی تبدیل شده که برای مداوای آن باید کارهای گسترده ای را انجام داد. در بحث آب، محرومیت، اقتصاد و اشتغال باید به یک جمع بندی  رسیده و بعد از تعیین اولویت هم پیگیری های لازم را انجام داد.

فلسفی تصریح کرد: قطعا با شناسایی ضعف و آسیب ها می توان راه درمان آنها را نیز به راحتی پیدا کرد. جمع بندی و توجه به مسائل و مشکلات استان را قطعا در جلسات متعدد با کاندیداهای مورد نظر مطرح خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: مجلس خبرگان نیزیکی از انتخابات بسیار حساس است و مردم خوزستان ۶ سهم در این مجلس دارند. خوشبختانه چهره های مطرحی برای این مجلس داریم که در سطح ملی ایفای نقش می کنند. باید تلاش کنیم چهره هایی که توانستند تاکنون نقش خوبی در این مجلس داشته باشند را با رأی خوب و بالایی وارد مجلس کنیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان گفت: در بحث خبرگان ائتلاف اصولگرایان لیست متمرکز را خواهند داشت که البته با لیست معرفی شده از سوی جامعه مدرسان مطابقت داده خواهد شد. جریان اصولگرایی خودش را مؤظف می داند تا در این راستا هم قدم بردارد.

لیست ائتلاف اصولگرایان خوزستان آماده شد

فلسفی بیان کرد: «معیشت، امنیت و پیشرفت» را به عنوان شعار محوری ائتلاف اصولگرایان انتخاب کردیم. معیشت به عنوان یک جریان مهم در کشور تلقی می شود و با توجه به موقعیت حساس و استراتژیک خوزستان نیز، مسئله امنیت در این استان جایگاه بسیار بالایی دارد. همچنین تحقق پیشرفت مشروط بر این است که از ضعف ها به صورت مرحله ای عبور کرده و آنها را پشت سر بگذاریم تا استان دارای جایگاه خوب از نظر پیشرفت توسعه در کشور باشد.

وی اضافه کرد: یک ششم سهم نمایندگان استان متعلق به اهواز است و ابتدا توجه خود را بر سایر شهرها و بعد اهواز متمرکز کردیم. یک کار میدانی صورت گرفته، مشورت های لازم را با معتمدان خود در شهرها انجام داده و در نهایت نیز از نظرسنجی های علمی استفاده کردیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان یادآور شد: حدود ۸۰ درصد از لیست ائتلاف اصولگرایان خوزستان برای مجلس شورای اسلامی نهایی شده و برای مابقی لیست هم کارهایی را انجام داده ایم. به هر حال انتخابات فراز و نشیب هایی دارد و باید رفتار یک کاندیدا را در تمامی مراحل مورد بررسی قرار بدهیم.

فلسفی افزود: کاندیدای مورد نظر ائتلاف باید شاخص ها را در تمام مراحل انتخابات رعایت کند و اگر غیر از این باشد قطعا جریان اصولگرا وارد شده و تصمیم لازم را اخذ می کند.

حضور روشن ائتلاف برای تبلیغات

وی تأکید کرد: در برگزاری انتخابات دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی فعال است و بر این اساس به یک فهرستی از کاندیدای مورد نظر در استان رسیدیم ولی این فهرست زمانی نهایی می شود که تهران هم بر آن صحه بگذارد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان اضافه کرد: لیست کاندیدای ائتلاف اصولگرایان خوزستان تا دو یا سه روز آینده نهایی می شود. برای حوزه اهواز پس از بررسی های بسیار دو نفر نهایی شده و نفر سوم را نیز از بین چهار نفر مورد نظر انتخاب خواهیم کرد.

فلسفی تصریح کرد: تمام کاندیداهای مورد نظر ائتلاف به صورت کامل ویژگی های مورد نظر ائتلاف را ندارند و کسی قادر به دریافت نمره ۲۰ نیست.

وی در ارتباط با همکاری ائتلاف برای انجام تبلیغات کاندیداها گفت: یک کاندید معمولا خودش ظرفیت های تبلیغی فردی دارد و حتی برخی ها ممکن است از دو سال قبل کار کرده باشند. هرچه که به انتخابات نزدیک تر می شویم مسئله تبلیغات جدی تر می شود و افراد از تلاش های خود نتیجه مطلوب تری را می گیرند. البته وقتی می توانیم حضور روشن داشته باشیم که به زمان رسمی تبلیغات کاندیداها نزدیک شویم.

مظهر اتحاد در خوزستان

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان گفت: کاندیداها معمولا به دنبال این هستند که نام خود را در لیست احزاب بگنجانند و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری معمولا به نوعی این لیست ها درصد موفقیت افراد را خیلی بالا می برد.

فلسفی یادآور شد: در خوزستان دارای تنوع قومیتی هستیم.  ضمن توجه به آن، نباید مسئله قومیت را محدود کرد. باید تلاش کنیم افراد اصلحی که دارای وزن اجتماعی بالاتری هستند به یک چهره فعال در مجلس هم تبدیل شوند.

وی ادامه داد: باید ضمن لحاظ کردن قومیت به دنبال شایستگی و کارآمدی افراد باشیم. در ائتلاف اصولگرایان بنا بر بی توجهی به ظرفیت های استان نداریم و تنوع قومیت خودش یک اصل است ولی باید مظهر اتحاد شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان اظهار کرد: بحث فضای مجازی ظرفیت جالبی است که در دوره های قبلی شاهد آن نبودیم. کاندیداها می توانند به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند ولی باید از مضرات این ظرفیت به ویژه مسئله تخریب ها دوری کنند. انتظار می رود اولا شاهد کمترین آسیب ها در استفاده از این ظرفیت باشیم و در عین حال نیز در خدمت معرفی بهتر کاندیداها از آن بهره مند شوند.

زد و بند در خوزستان 

فلسفی یادآور شد: وقتی اشتغال با هدف رفع معضل بیکاری به رویکرد کشور بدل می شود یعنی باید به تقویت تولید توجه داشت ولی اگر کشور به واردات روی بیاورد و همخوانی را از بین ببرد، نمایندگان مجلس باید نقش ویژه خود را ایفا و در راستای ایجاد همخوانی تلاش کنند.

وی انتقاد کرد: در ارتباط با قراردادهای نفتی با توجه به اینکه ۸۰ درصد نفت کشور در خوزستان است اگر مدیریت مخازن و مالکیت را در اختیار شرکت های خارجی قرار بدهند، دچار اشکال می شویم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان تأکید کرد: وقتی شایسته سالاری در استان اصل و مبنای کار شد موفق خواهیم شد. متاسفانه تا حدودی در استان زد و بندهایی مشاهده شده و به یک مشکل تبدیل شده است.

فلسفی عنوان کرد: نماینده مجلس باید دخالت های مستقیم را به حداقل رسانده تا بتواند نظارت کافی را داشته باشد. وقتی نظارت ها به دخالت تبدیل شد آن وقت دیگر شاهد ایجاد رابطه می شویم و اگر قرار است مجلس آینده مستقل نبوده و وکیل الدوله باشد، قطعا از وظایف اصلی خود دور می شود.

نماینده نباید وارد بازی های سیاسی شود

وی خواستار شد: نماینده نباید وارد بازی های سیاسی شود ولی برخی مواقع این ورود مشاهده می شود و متأسفانه نماینده را از خاصیت اصلی اش دور می کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان انتقاد کرد: شناخت اولویت ها در استان خیلی اهمیت دارد ولی اگر به سراغ مسئولان مختلف استان برویم هر کدام اولویت های جداگانه ای دارد. این در حالی است که اگر استان اصفهان را بررسی کنیم تمامی حرکات و فعالیت های مسئولان مختلف برای تحقق اولویت های هماهنگ با یکدیگر است.

فلسفی ادامه داد: در خوزستان زمانی به هدف می رسیم که این اولویت ها را تعیین کرده و تمامی اقشار و مسئولان مختلف حول آن محور کارها و وظایف خود را انجام دهند. با چنین دیدگاهی می توان به تدریج می به جنگ مشکلات رفت.

مهر

https://hoorkhabar.ir/596129کپی شد!
50