تنها یک قدم تا ساماندهی دستفروشان!

به گزارش هورنیوز ؛ چند سالی است که حضور دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر به خصوص هسته مرکزی آن به شدت در حال افزایش بوده و این امر موجب اعتراض های مکرر کسبه از طریق ارسال نامه و تجمع مقابل مراکز دولتی شده است.

آذرماه امسال بود که جمع زیادی از کسبه هسته مرکزی شهر اهواز به دلیل رشد قارچ گونه دستفروشان مقابل مغازه هایشان اقدام به تعطیلی چند روزه و تجمع های اعتراضی مقابل مراکز دولتی از جمله فرمانداری و شورای شهر نمودند.

photo_2015-12-06_16-17-26

پس از اعتراضات کمیته ای برای حل مشکل با نام “کمیته ساماندهی دستفروشان” با حضور معاون استاندار، فرماندار اهواز، شهردار و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تشکیل شد.

ماحصل جلسات این کمیته تعین بسته اجرایی ساماندهی دستفروشان بود که طی آن می بایست از تمامی دستفروشان مرکز شهر ثبت نام به عمل می آمد اما این کار ظاهراً با تاخیر بسیاری انجام شده است.

 

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز امروز در گفتگو با خبرنگار هورنیوز اظهار کرد: ثبت نام از تمامی دستفروشان حاضر در هسته مرکزی شهر انجام شده است و تعداد ۱۰۰۰ نفر شناسایی شدند.

وی افزود: همانگونه که قبل تر اعلام شد، پارک ربیع واقع در جنب سازمان پارکها، میزبان این دستفروشان خواهد شد.

خورشیدی گفت: تمامی زیرساخت های لازم مانند روشنایی، حمل و نقل و مسائل بهداشتی در این مکان در نظر گرفته شده است و ما منتظر دستور شورای تامین برای اجرای کار هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز عنوان کرد: به دلیل نزدیکی به ۲۲ بهمن، انتخابات و عید نوروز، این مسئله از حساسیت خاصی برخوردار است لذا می بایست شورای تامین استان به ریاست فرماندار اهواز دستور آغاز کار را صادر نماید.

وی افزود: پس از صدور دستور آغاز کار، به سرعت اقدام به انتقال دستفروشان به پارک ربیع خواهیم نمود.

 

در همین زمینه اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز و رئیس شورای تامین به خبرنگار هورنیوز گفت: موضوع دستفروشان در جلسه آینده شورای تامین که یکشنبه برگزار خواهد شد، مطرح و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: طرح ساماندهی دستفروشان به تصویب شورای تامین رسیده است و در حال حاضر بر روی جزئیات انجام کار اقدام می شود.

 

به گزارش هونیوز؛ حال باید دید که آیا وعده های مسئولین در خصوص ساماندهی دست فروشان اهوازی به تحقق می پیوندد یا خیر؟

آیا تابوی چندین ساله این مشکل که وجهه ناخوشایندی به خیابان های شهر داده است، شکسته خواهد شد؟

https://hoorkhabar.ir/596119کپی شد!
108