تایید صلاحیت ۳۶۱ کاندیدای مجلس در خوزستان

به گزارش هورنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، فرج الله خبیر اظهار کرد: از مجموع ۶۰۲ نامزد انتخاباتی در این استان ۲۳۹ نفر نیز رد صلاحیت شده و دو نفر تا پیش از بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان هم انصراف دادند.

وی گفت: ۶۲۴ نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کردند که ۲۲ نفر نیز پیشتر انصراف داده بودند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان افزود: در مجموع صلاحیت ۵۶۳ نفر از داوطلبان در هیئت های اجرایی تأیید و صلاحیت ۴۲ نفر نیز رد شد. پیشتر در هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز صلاحیت ۲۲۳ نفر تأیید و صلاحیت ۳۷۹ نیز رد شده بود.

خبیر توضیح داد: در حوزه انتخابیه اندیمشک از مجموع ۳۵ داوطلب ثبت نام شده ۱۶ نفر در شورای نگهبان تأیید و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه ۶ نفر انصراف دادند که صلاحیت ۲۴ نفر در هیئت اجرایی تأیید و شش نفر رد شد و هیئت نظارت نیز در این حوزه شش نفر را تأیید، شش نفر را رد و ۱۷ نفر را عدم احراز صلاحیت کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ۱۸۵ نفر نامزد شده بودند که ۵ نفر انصراف داده و در نهایت در شورای نگهبان ۱۰۰ نفر تأیید و ۸۰ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه انتخابیه ۱۷۱ نفر در هیئت های اجرایی تأیید و ۱۱ نفر رد شدند و در هیئت نظارت ۶۹ نفر تأیید چهار نفر عدم احراز و ۱۰۷ نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک ۶۲ نفر نامزد شدند که دو نفر انصراف دادند و در مجموع شورای نگهبان ۳۷ نفر را تأیید و ۲۳ نفر را رد صلاحیت کرد. در این حوزه در هیئت اجرایی تمامی۶۰ نفر تأیید اما در هیئت نظارت ۲۵ نفر تأیید، ۱۹ نفر رد و ۱۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان ۵۴ نفر نامزد شده که یک نفر انصراف داد که در نهایت در شورای نگهبان ۳۲ نفر تأیید و ۲۰ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه ۵۱ نفر در هیئت اجرایی تأیید و دو نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت ۲۱ نفر تأیید، ۱۷ نفر رد و ۱۵ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان ۳۳ نفر داوطلب شده که در پایان ۲۱ نفر در شورای نگهبان تأیید و ۱۲ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه ۳۲ نفر در هیئت اجرایی تأیید و یک نفر رد صلاحیت شده و در هیئت نظارت ۱۲ نفر تأیید، شش نفر رد و ۱۵ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان یادآور شد: در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیز ۲۸ نفر نامزد شدند که در شورای نگهبان ۱۵ نفر تأیید صلاحیت و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه ۲۸ نفر در هیئت اجرایی تأیید اما در هیئت نظارت ۹ نفر تأیید، ۱۳ نفر رد و شش نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر تأکید کرد: در حوزه انتخابیه خرمشهر از ۲۱ نفر داوطلب، ۱۴ نفر تأیید و هفت نفر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیئت اجرایی۲۱ نفر تأیید، در هیئت نظارت ۹ نفر تأیید، پنج نفر رد و هفت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی خبر داد: در حوزه انتخابیه دزفول از ۵۰ نفر نامزد دو نفر انصراف دادند و در شورای نگهبان ۳۰ نفر تأیید و ۱۸ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه هیئت اجرایی ۴۵ نفر را تأیید و سه نفر را رد صلاحیت کرد و در هیئت نظارت ۲۰ نفر تأیید، ۱۴ نفر رد و ۱۴ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد: در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه ۲۲ نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان ۱۳ نفر تأیید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیئت اجرایی ۱۹ نفر تأیید و سه نفر رد صلاحیت شدند همچنین در هیئت نظارت پنج نفر تأیید و ۹ نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر ادامه داد: در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ۳۱ نفر داوطلب شده و دو نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان ۲۰ نفر تأیید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیئت اجرایی ۲۲ نفر تأیید و هشت نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت ۱۱ نفر تأیید و ۱۰ نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه شادگان ۱۰ نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان ۹ نفر تأیید و یک نفر رد صلاحیت شد. در این حوزه در هیئت اجرایی همه ۱۰ نفر تأیید و در هیئت نظارت شش نفر تأیید و دو نفر رد و دو نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه انتخابیه شوش با ۲۳ داوطلب سه نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان ۱۰ نفر تأیید و ۱۰ نفر رد شدند. در این حوزه در هیئت اجرایی ۱۹ نفر تأیید و یک نفر رد شده و در هیئت نظارت سه نفر تأیید، پنج نفر رد و ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر اظهار کرد: در حوزه شوشتر و گتوند ۳۴ نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داده و در شورای نگهبان ۲۳ نفر تأیید و ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیئت اجرایی ۲۴ نفر تأیید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت ۱۵ نفر تأیید، ۹ نفر رد و ۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: در حوزه مسجدسلیمان، لالی و اندیکا ۳۶ نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داد و شورای نگهبان ۲۱ نفر را تأیید و ۱۴ نفر را رد کرد. در این حوزه انتخابیه در هیئت اجرایی ۳۶ نفر تأیید شدند و در هیئت نظارت ۱۲ نفر تأیید و هشت نفر رد و ۱۶ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

بر اساس این گزارش خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی دارد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود.

کسانی که در مراحل قبلی تأیید صلاحیت شده اند اما در این مرحله صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تأیید نشده از امروز به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند

https://hoorkhabar.ir/595751کپی شد!
130
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.