واکنش شهردار آبادان به استیضاح اش در شورا

محمودرضا شیرازی روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر آبادان با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، پرسشگری را حق اعضای شورای شهر خواند و گفت:شهرداری، موضوع پنهانی ندارد و صداقت را رویه کار خود قرار داده ام.

وی با بیان اینکه همه موارد مالی شهرداری شفاف بوده و قابل ارائه به شهروندان است، افزود:از روز نخست پذیرش مسئولیت نیز، مورد پنهانی نداشتیم.

*** تقدیم بودجه سال آینده به شورای شهر

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنانش گفت:بودجه سال ۹۵ شهرداری آبادان نسبت به سال جاری ۱۵درصد رشد را نشان می دهد و این بودجه برمبنای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص ارائه شده است.

وی بودجه سال جاری شهرداری آبادان را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:هزینه جاری شهرداری در سال ۹۵ مبلغ ۸۷۰ میلیارد ریال و حدود ۵۸ درصد بودجه می باشد.

شیرازی میزان اعتبار عمرانی سال آینده شهرداری را ۶۳۰ میلیارد ریال خواند و افزود:این بخش بودجه، ۴۲ درصد بودجه سال ۹۵ را به خود اختصاص داده است.

شیرازی ادامه داد:شهرداری ۴۸۰ میلیارد ریال حق آلایندگی از شرکت نفت طلب دارد که از این مبلغ،۶۰ درصد به آبادان و ۴۰ درصد به خرمشهر تعلق می گیرد.

شهردار آبادان در این بخش از سخنانش، تعداد طرح های سال آینده ان نهاد را ۱۰۲ طرح خواند و افزود:این تعداد در سال جاری ۹۱ مورد بوده است.

*** انصاف نیست از جیب مردم به خزانه تامین اجتماعی واریز شود

شیرازی در ادامه سخنانش جریمه های بیمه تامین اجتماعی را غیر منصفانه دانست و افزود:۱۴۰ تن از پرسنل شهرداری آبادان مشمول جریمه شده اند که باید در این خصوص، بررسی شود.

شهردار آبادان ادامه داد:تنها اقدامی که توانستیم در این خصوص انجام دهیم این بود که سند زمینی را در رهن تامین اجتماعی قرار دهیم تا از افزایش این مبلغ جلوگیری کرده و در خصوص رفع مشکل اقدام کنیم.

وی گفت:انصاف نیست که از جیب مردم به خزانه تامین اجتماعی واریز شود، زیرا با این مبالغ می توان به مردم خدمت بیشتری ارائه کرد.

ایرنا
https://hoorkhabar.ir/594439کپی شد!
178