خودروهای شخصی عراقی وارد خوزستان می شوند

ولی اله حیاتی شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی ورود خودروهای عراقی از مرز شلمچه در خرمشهر اظهار کرد: برنامه ما ورود خودروهای عراقی با سرنشین از مرز شلمچه به خاک ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که خودروهای عراقی از مرز شلمچه در داخل استان خوزستان و از آن پس به عمق کشور تردد کنند.

فرماندار خرمشهر، وجود توافقنامه میان دو کشور ایران و عراق برای اجرایی شدن این کار را یادآور شد و تصریح کرد: در سطح دو وزارتخانه خارجه و حمل و نقل دو کشور ایران و عراق، توافقنامه‌ای امضا شده که این امکان را برای وارد شدن خودروهای عراقی به خاک کشور و خودروهای ایرانی به خاک عراق را فراهم می‌کند و این اتفاق در مرز مهران افتاده است.

وی بهره گیری از این فرصت در شرایط فعلی را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: اولویت ما برای ورود خودروهای عراقی، دو شهر خرمشهر و آبادان و بعد استان خوزستان است و شرایط به گونه‌ای است که نیازمند هستیم از تمام فرصت‌ها در مرز برای بهبود شرایط استفاده کنیم.

حیاتی، ایجاد اشتغال و رونق در وضعیت معیشتی مردم را از مهم‌ترین نتایج عملی شدن این طرح دانست و بیان کرد: خودرو‌ها در هنگام ورود از امکانات موجود در منطقه اعم از جایگاه‌های سوخت، بازار‌ها و رستوران‌های منطقه استفاده خواهند کرد و همین امر موجب رونق کسب و کار و معیشت مردم می‌شود.

فرماندار خرمشهر و رئیس شورای تامین این شهر از تمام نهاد‌ها از جمله نهادهای نظامی و انتظامی تعامل حداکثری برای اجرایی شدن کار را خواستار شد.

فرماندار خرمشهر به سفر اخیر سردار اسحاقی فرمانده انتظامی استان خوزستان اشاره و خبر از نشستی مشترک در این راستا با وی داد و اظهار کرد: سردار اسحاقی از این امر استقبال کرد و با تماس با گذرنامه و راهور کشور درصدد تسهیل اجرایی شدن تردد خودروهای عراقی از مرز شلمچه به خاک کشور برآمد.

وی، روند اجرای کار را تدریجی اعلام و تصریح کرد: در مرحله نخست با خودروهای سبک و در سطح استان کار را آغاز می‌کنیم و پس از مدتی با کسب شناخت کامل از روند کار و رفع مشکلات در مراحل بعد امکان تردد این خودرو‌ها به عمق کشور فراهم می‌شود. در آینده نیز شرایط برای تردد خودروهای سنگین عراقی از مرز شلمچه نیز مهیا خواهد شد.

حیاتی، ایجاد زیر ساخت‌ها را لازمه اجرایی شدن این کار اعلام کرد و گفت: سالن پایانه شلمچه محل مناسبی برای تبدیل شدن به پنجره واحد در شلمچه است که پایانه‌ها باید محل را تامین و شرکت… با کمک سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به تجهیز محل اقدام کنند.

فرماندار خرمشهر زمان آغاز کار را پس از فراهم سازی زیرساخت‌ها در مرز شلمچه اعلام کرد.

مهر

https://hoorkhabar.ir/593449کپی شد!
66