تطمیع برخی دستگاهای نظارتی توسط مناطق آزاد؟!

در گزارش پیشین هورنیوز، تحت عنوان “ایجاد مناطق آزاد موجب گرانی‌ است” گفتیم؛ عده ایی در مورد عدم موفقیت در بازدهی این مناطق، محرومیت مناطق با وجود هزینه‌های انجام شده، عدم اولویت بندی نیازهای هر منطقه، کمبود تسهیلات بیمه‌ای و بانکی، عدم مکان یابی صحیح، نبود امکانات زیربنایی و سوء استفاده قاچاقچیان از این مناطق به سبب نبود ابزارهای کنترلی لازم و … مراتب اعتراض خود را اعلام نمودند.

در آن گزارش نیز دهدشتی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد این مناطق اعلام نارضایتی کرده و اظهار نمود: وظایف و ماموریت مناطق آزاد مبنی بر تولید،‌ جذب سرمایه‌گذار و صادرات است ولی اکنون تمام مناطق آزاد در کشور منبعی برای ورود کالا به کشور و مسائل حاشیه‌ای همچون نظافت شهری ،‌مبلمان شهری و …شده‌اند!

همچنین به عملکرد ضعیف اکبر ترکان رئیس مناطق آزاد کشور، چگونگی نحوه فعالیت منطقه آزاد اروند و حیاط خلوت شدن این مناطق، برای دولتمردان اشاره کرد!

باتوجه به استقبال خوانندگان این سایت از گزارشهای مناطق آزاد و پیگیری گروه وبگردی هورنیوز، در مصاحبه ای جنجالی این نماینده مناطق آزاد را به تطمیع برخی دستگاههای نظارتی” متهم می کند؟!

وی در مصاحبه با فارس، اشاره به فساد گریبانگیر در کشور که رتبه ایران را در این حوزه در جهان بالا برده است کرد و گفت: مهمترین علت فساد گسترده در کشور فقدان شفاف‌سازی و ضعف نظارت است.

این نماینده از تبدیل بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و مناطق آزاد به حیاط خلوت سخن گفت و اظهار داشت: این‌ها نه اجازه نظارت به دستگاه‌های مذکور را می‌دهند و نه خود، برنامه‌ای دارند.

دهدشتی گفت: به عنوان مثال ما هر چه به مقوله مناطق آزاد ورود کردیم دیدیم که در عین اینکه از پرداخت مالیات معافند اما هیچ برنامه‌ای هم ارائه نمی‌دهند و علاوه بر آن بعضی بخش‌های نظارتی را هم تطمیع می‌کنند.

وی توسعه مناطق آزاد و صندوق‌های بازنشستگی را بدون نظارت لازم بر بخش‌های قبلی موجب تشدید فساد در کشور خواند و اظهار داشت: سرمایه هنگفتی در این حوزه وجود دارد که به راحتی در آن دخل و تصرف می‌شود و اراده‌ای برای اصلاح آن وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسئولان تا پیش از آنکه در راس کار قرار گیرند از وضعیت مناطق آزاد انتقاد می‌کنند اما زمانی که خود مسئولیت را در دست می‌گیرند به همان روش سابق ادامه کار می‌دهند.

https://hoorkhabar.ir/592177کپی شد!
82