هفت درصد از جمعیت دزفول بی سواد اند

علیرضا شیرین صحرایی عصر امروز در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول با اشاره به نزدیکی هفته سوادآموزی اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول به دلیل اقدامات و پیگیری های زیادی که داشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی فعالیت ها مواجه بود که دلیل اصلی این امر مساعدت و همکاری نهادهای مختلف در پیشبرد برنامه ها بود.

وی به تشریح برنامه های نهضت سواد آموزی شهرستان دزفول برای هفته سواد آموزی پرداخت و گفت: نصب پلاکارد توسط سواد آموزان، برگزاری نمایشگاه کتاب در محیط های اداری، درج پیام های سواد آموزی و شعارگونه در سربرگ نامه های اداری، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع سوادآموزی، دیدار با امام جمعه و جمعی از مدیران فعال سوادآموزی شهرستان، برگزاری مراسم جشن و جلسه بهبود کیفیت از جمله برنامه های اجرایی از پنجم تا ۱۱ دی ماه خواهد بود.

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول همچنین اجرای طرح کتابت قرآن توسط سوادآموزان به منظور تقویت قرائت قرآن و تحکیم مهارت خواندن این افراد را از دیگر برنامه های درنظر گرفته به مناسبت هفته سوادآموزی برشمرد و افزود: حضور بر مزار شهیدان سواد آموزی شهرستان و برگزاری نمایشگاه در مصلای نمازجمعه شهرستان نیز به مناسبت هفته سوادآموزی در دستور کار قرار دارد.

۲ هزار نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی دزفول هستند

شیرین صحرایی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی دزفول حدود دو هزار نفر را تحت پوشش آموزشی خود دارد، عنوان کرد: به طور کلی هفت درصد جمعیت شهرستان دزفول از نعمت سواد محروم هستند که این افراد غالبا در مناطق حاشیه ای و روستایی دزفول ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود سه هزار اولیای دانش آموز بی سواد و کم سواد در سطح شهرستان دزفول، تصریح کرد: سعی کرده ایم در تمام مناطق شهری و روستایی به صورت فردی و گروهی آموزش های سواد آموزی را انجام دهیم و در اکثر مناطق به ویژه روستایی در صورت به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان کلاس نیز برگزار می کنیم.

وجود ۳۰ چهره موفق سوادآموز در دزفول

رئیس نهضت سوادآموزی دزفول بیان کرد: شهرستان دزفول حدود ۳۰ چهره موفق دارد که این افراد پیش از این سواد آموز بوده اند.

معاون پژوهشی اداره آموزش و پرورش دزفول نیز در این جلسه به تشریح اقدامات این معاونت در طول هفته پژوهش اشاره و اظهار کرد: تشکیل کمیته پژوهشی و تشکیل جلسات، تشکیل کانون پژوهشی شماره دو خوزستان در دزفول، برگزاری جلسه توجیهی با رابطان تحقیقات مدارس، مراسم نمادین زنگ پژوهش، برپایی غرفه دستاوردهای پژوهشی مدارس شهرستان در دانشگاه جندی شاپور دزفول و تجلیل از فعالان حوزه پژوهشی از جمله مهمترین برنامه های صورت گرفته در شهرستان دزفول به مناسبت هفته پژوهش بودند.

بهروز زبرجد عنوان کرد: مراسم رونمایی و معرفی کتاب و تجلیل از پیشکسوتان مؤلف دزفولی، تجلیل از شوراهای پژوهشی برتر، همایش ارائه یافته های تحقیق پیرامون سلامت معلمان دزفولی و تقدیر از معلمان پژوهنده برتر سال قبل شهرستان از دیگر برنامه های آموزش وپرورش دزفول به مناسبت هفته پژوهش بود.

هیچ موردی از آنفولانزا در مدارس دزفول گزارش نشده است

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان دزفول نیز دراین جلسه با اشاره به فرارسیدن امتحانات ترم اول مدارس، اظهار کرد: به دلیل اینکه درصدی از نمرات دانش آموزان در رتبه کنکور آنها تاثیر گذار است بنابراین امیدوار هستیم تا والدین دانش آموزان در امر تحصیل پشتیبان و کمک دهنده خوبی به فرزندان خود باشند.

غلامرضا نصرالله پور به بحث فراگیری ویروس کشنده آنفولانزا در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی ابتلای دانش آموزان به ویروس آنفولانزا در مدارس دزفول گزارش نشده و تمام مربیان بهداشت در حالت آماده باش هستند تا هیچگونه مشکلی به وجود نیاید.

شهرداری نباید از مراکز علمی آزاد عوارض بگیرد

وی همچنین عنوان کرد: بر اساس قانون مراکز آموزشی از مالیات معاف هستند که این امر شامل مراکز علمی آزاد و غیردولتی نیز می شود اما متاسفانه شهرداری دزفول در بسیاری از موارد از این مدارس عوارض می گیرد که امیدوار هستیم این مشکل برطرف شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول همچنین از اخذ مجوز برپایی پایگاه سنجش و غربالگری در مدارس این شهرستان خبرداد و بیان کرد: در سال های گذشته دو پایگاه داشتیم که کودکان مؤظف بودند برای ورود به پایه اول قبل از شروع سال تحصیلی از نظر بینایی، شنوایی و توانایی غربالگری شوند اما با ایجاد این پایگاه جدید می توانیم طرح مذکور را در حین سال تحصیلی اجرا کنیم.

نصرالله پور تصریح کرد: بنابراین این طرح از اوایل بهمن ماه سال جاری با همکاری اداره بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سطح  شهرستان برای کودکان ورودی پایه اول سال آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ۲۴ تا ۳۰ دی هفته شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد: خوشبختانه شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در سال گذشته با کسب بیش از ۸۵ امتیاز رتبه اول را در استان کسب کرد که این امر مرهون زحمات و تلاش های اعضای فعال  شورای آموزش و پرورش دزفول است.

اعزام ۷۷۰ دانش آموز دزفولی به مناطق جنگی

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان دزفول در ادامه با بیان اینکه امروز ۷۷۰ دانش آموز در قالب ۱۸ دستگاه اتوبوس درقالب اردوی راهیان نور عازم مناطق جنگی شدند، گفت: اعزام دانش آموزان پسر شهرستان در مرحله آخر قرار گرفته و مرحله آخر اعزام دانش آموزان دختر شهرستان به اردوی راهیان نور در بهمن ماه اجرا می شود.

مهر

https://hoorkhabar.ir/591257کپی شد!
112