دستگیری دو کلاهبردار با ۱۵۰۰ سکه تقلبی در “شوش”

به گزارش هورنیوز از  پلیس، سرهنگ “حمیدرضا بهاروند” گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی کلاهبردار بوسیله پیامک و تماس تلفنی اقدام به کلاهبرداری و فروش سکه تقلبی می کنند، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پس از شناسایی دو کلاهبردار، با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنها زا در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

بهاروند با اشاره به کشف ۱۵۰۰ سکه تقلبی در بازرسی از مخفیگاه متهمان، بیان داشت: متهمان در معاملات قبلی با استفاده از ترفندشان اقدام به کلاهبرداری از هفت نفر به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کرده بودند، که مورد شناسایی مالباخته ها قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه کلاهبرداری متهمان، بیان داشت: کلاهبرداران تحت عنوان فروشنده سکه پس از ارسال پیامک یا تماس با سوژه مورد نظر، مبنی براینکه “من از عشایر منطقه هستم و تعداد زیادی سکه های باستانی و قدیمی پیدا نموده و قصد فروش آنها را دارم” با این ترفند از آنها کلاهبرداری می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش با اشاره به اینکه علیرغم هشدارهای مکرر پلیس به شهروندان، باز هم برخی از افراد طعمه کلاهبرداری با پیامک های دروغین می شوند، تصریح کرد: شهروندان باید هوشیار باشند و فریب پیامک ها و تماس های افراد کلاهبردار و سود جو را نخورند و به محض دریافت پیامک یا تماس، سریعاً مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

بهاروند خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

https://hoorkhabar.ir/590957کپی شد!
34