اروند، اولین منطقه آزاد در اجرای طرح مدارس مروج سلامت

به گزارش گروه وبگردی هورنیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند؛ شورای سلامت  اروند با حضور مدیر سلامت و مشاور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مدیر کل سلامت وزارت آموزش و پرورش، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای راهبردی سلامت منطقه آزاد اروند و بسیاری از مسئولان استانی و محلی آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، برگزار شد.

دکتر فلاح، مدیر سلامت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در این نشست گفت: رویکرد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در حوزه سلامت و بهداشت، پرداختن به موضوع جامعه مدنی همگام با رشد اقتصادی است. از نگاه وی، توسعه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، راهکار اصلی رشد و تحول اقتصادی می باشد. طرح مدارس، مروج سلامت، از ۵ سال پیش در کل کشور آغاز شده است .

اروند، اولین منطقه  آزادی است که پیشگام در اجرای این طرح بود و در این زمینه عملکردی موفق از خود نشان داد.

وی در ادامه افزود: ساختار اجرای طرح مدارس مروج سلامت در منطقه، بر پایه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند ، وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش در منطقه خواهد بود  که شامل تقسیم منابع بودجه و حوزه وظایف است و مقرر شد ۵۰ درصد هزینه، به عهده سازمان و ۵۰ درصد مابقی، میان دو وزارت خانه مذکور تقسیم شود.

سرمایه گذاری های اروند در این حوزه شاخص و قابل توجه بوده است. این سازمان در بخش معاینات ویژه دانش آموزان مدارس، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است که این مبلغ در بخش بهداشت عمومی مدارس، ۹ میلیارد تومان  و در بخش بازسازی مدارس، ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

فلاح در خصوص فعالیت و برنامه های طرح مدارس، مروج سلامت خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر از میان ۴۷۵ مدرسه موجود در منطقه آزاد اروند، در ۱۲۰ مدرسه  و با طبقه بندی های مختلف در حال اجرا می باشد . آهن یار، ویژه دختران، کلینیک دندانپزشکی سیار با موضوع Varnish Fluoride و  ویتامین D از جمله موضوعات این طرح می باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه، مروج سلامت، یک تفکر و یک ایدولوژی است که باید در جامعه به عنوان الگوی توسعه جامعه مدنی سالم، رشد کند و در این زمینه لازم است فرهنگ سازی و ترویج این فکر در راس برنامه های آموزشی قرار گیرد.

 

https://hoorkhabar.ir/589296کپی شد!
39