مانور ماشین آلات راهسازی در خوزستان برگزار شد

محسن یوسفی افزود: برنامه های مختلفی در این هفته با هدف آموزش و ارتقای فرهنگ ایمنی و استفاده بهینه از جاده ها در راستای کاهش سوانح رانندگی در خوزستان اجرا خواهد شد که امید است با ترویج این فرهنگ میزان تلفات جاده ای درون شهری و برون شهری به حداقل برسد.

وی گفت: در نخستین روز از هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی، همایش موتور سواری و اتومبیل رانی و اهدای کلاه کاسکت در ماهشهر و همچنین نصب پل عابر پیاده در شهر شرافت شوشتر انجام شد.

وی بیان کرد: روز یکشنبه نیز با همکاری استانداری، اورژانس، هلال احمر، صدا و سیما، فوریت های پزشکی، حمل و نقل پایانه ها و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مانور ماشین آلات راهسازی در اهواز برگزار شد.

یوسفی افزود: روز دوشنبه نیز راهداران به مدارس خوزستان مراجعه کرده و آموزش لازم را در خصوص رعایت نکات ایمنی جاده ها به دانش آموزان به عنوان نسل های آینده جامعه خواهند داد.

وی بیان کرد: قصد داریم فرهنگ رانندگی و استفاده صحیح از جاده ها و وسایل نقلیه را در بین افراد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان رواج داده تا بتوانیم شاهد کمترین حوادث رانندگی در آینده باشیم.

هفته عابر پیاده و یادمان قربانیان سوانح رانندگی با ‘شعار همه باهم برای تصادف کمتر،خانواده شادتر’ از ۲۳ تا ۲۹ آبان در سراسر کشور برگزار می شود و از ابتدای این هفته به ترتیب کمیسیون ایمنی راه ها، آموزش و پرورش٬ اورژانس کشور، سازمان بهزیستی٬ وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی، پلیس راهنمایی و رانندگی٬ سازمان راهداری٬ شهرداری و وزارت ورزش و جوانان به عنوان مجریان اصلی در این روزها درنظر گرفته شده اند. باتوجه به شعار این هفته برای هر روز نیز عنوانی انتخاب شده که بر اساس آن روز شنبه با عنوان عابران پیاده، روز یکشنبه قربانیان سوانح رانندگی، روز دوشنبه کودکان و دانش آموزان، روز سه شنبه سالمندان و افراد کم توان، روز چهارشنبه موتور سیکلت سواران، روز پنجشنبه رانندگان و روز جمعه با عنوان خانواده در نظر گرفته شده است.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/587950کپی شد!
106