پشت پرده عدم عقد قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری اهواز چیست؟

رابطه بیمه گر و بیمه گذار
طی یک قرارداد بیمه،که ریسک مشخصی از سوی یک طرف قرارداد (که بیمه‌گذار نامیده می‌شود) باطرف دیگر (که بیمه‌گر است) منعقد می شود، تعریف می‌گردد.

بنابر این تعریف بیمه‌گر: “شخصی حقوقی است که در مابه ازای دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت وارده مالی یا جانی را تقبل یا با پرداخت مبلغی مشخص در صورت بروز هر حادثه ای را تعهد می‌کند.”

در مقابل، بیمه‌گذار: “شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت مبلغ حق بیمه، جان، مال یا مسوولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. “

چندی است که قرادادبیمه تکمیلی کلیه پرسنل شهرداری اهواز (در تاریخ ۱۶/۶/۹۴ ) به اتمام رسیده است ولی متاسفانه به دلایلی نامشخص شهرداری اهواز از عقد قرارداد با بیمه گری که در یک فرآیند قانونی برنده شده، امتناع کرده (بیمه گر سنوات قبل) و از امضاء آن خودداری نموده و باعث شده که در این مدت کلیه پرسنل شهرداری اهواز و خانواده هایشان در مراجعه به کلیه بیمارستانها و مراکز درمانی قادر به استفاده از بیمه تکمیلی نبوده و به تبع آن میبایستی با پرداخت وجه نسبت به بستری خود و خانواده شان اقدام نمایند، و این در حالیست که از سوی دیگر مطابق مندرجات در فیش حقوق و دستمزد کارکنان، هر ماهه مبلغ وجه البیمه تکمیلی از حقوق این قشر کسر گردیده در حالیکه شهرداری اهواز از ارائه معرفی نامه جهت پرسنل به بیمارستانها خودداری کرده و علت را نیز عدم امضای قرارداد شرکت برنده مناقصه توسط مسئولین شهرداری اعلام   می نماید!!!

در این رابطه در حالی که فرآیند تهیه اسناد مناقصه و برگزاری ان از طریق کارشناسان شهرداری انجام شده است، اما دلیل امضاء نشدن اسناد، ایرادات شفاهی که بعد از برگزاری مناقصه و تعیین بیمه گر، مطرح شده است!!

بعنوان نمونه ایرادی گرفته شده مبنی بر اینکه چرا محل دفتر اصلی بیمه گر در استان دیگری است (چند مورد شرکت بیمه گر درمانی توانا در استان به ثبت رسیده است تقریبا همه بیمه گرها در استانهای دیگر مرکزیت دارند) چند دفتر مرکزی بیمه گر در استان خوزستان ثبت شده که این ایراد را پس از تعیین برنده مناقصه مطرح میگردد؟

اکثر دفاتر در تهران و استانهای دیگر است آیا این یک کار تولیدی است که اشتغال را در استان کاهش می دهد که باید از دستورات استاندار محترم پیروی میگردید، مثلا در اجناس تولیدی باید از تولیدات کارخانجات استان (وسایل بازی و مبلمان شهری ) برای تقویت اشتغال استان حمایت شود که متاسفانه از سوی شهرداری اهواز اقدام نشده و از تولیدات کارخانجات سایر استانها تهیه و مهیا می گردد ولی بیمه که حداقل ارتباطی با اشتغال در استان را دارد دایه دلسوز تر از مادر می شوند (انجام گزینشی دستور استاندار)

مورد دوم شایعات مطرح شده این است که: بیمه گر دیگر بعنوان بیمه گر بومی از این دستور استاندار محترم استفاده کرده و با قیمت خیلی بیشتر (اضافه پرداخت از جیب پرسنل ) و با تعهدات بیشتر اعلام قیمت نمود و شهرداری به همین دلیل ( بومی بودن) و یا دلیل دیگری ؟؟!! تمایل به واگذاری کار به ایشان را دارد که این موضوع خلاف قانون و مقرارت خواهد بود چرا که میزان تعهد در اسناد مناقصه ذکر شده و بیمه گر حق اضافه کردن تعهدات ( ایجاد شرط و مسولیت ) را در زمان فرآیند مناقصه را ندارد و قیمت پیشنهادی باید طبق خواسته و شرایط بیمه گزار باشد نه بیمه گر (چرا بیمه گر بومی از امتیاز بومی بودن برای دادن قیمت کمتر استفاده نکند و از این دستور برای فشار آوردن به پرسنل خدم شهرداری و قیمت خیلی خیلی بیشتری را مطالبه نماید)

مورد سوم: که شایعه آن مطرح است، گفته می شود که شهرداری عنوان نموده برای بیمه گر صرفنظر از بومی بودن یا نبودن بیمه گر برنده، مناقصه باید تعهدات خود را بمیزان ۷۵ در صد بالا برد که این خلاف قانون است زیرا باید در اسناد مناقصه منظور میگشت نه بعداز مشخص شدن برنده این مناقصه!!!

و مورد چهارم:حالا بماند؟؟!! که خود یکی از اعضاء محترم شورا بر آن واقف !!! و دیگر اعضای آن میدانند که مطرح کردن آن بار حقوقی داشته و نگارنده توان اثبات را ندارد و اگر مورد قانونی است که دلیل قانونی وجود دارد باتوجه به ذینفع بودن پرسنل آن بصورت رسمی و مکتوب را دراختیار افکار عمومی برای جلوگیری از وقوع شایعات و خدایی نکرده سوء استفاده قرار دهید .

علی ایحال در این میان پرسنل بینوای شهرداری که باید تا زمان تعین تکلیف حق بیمه را پرداخت کرده و پول درمان را از جیب مبارک وتا تعین بیمه گر که آیا تقبل کند که بخشی از پول این پرسنل راپرداخت نماید یا خیر؟
عضو محترم شورا (شما می گویید و من هم می گویم خدا ناظر بر اعمال ماست ولی چقدر باور داشتن آن مهم است ) پرسنل شهرداری که نیاز درمانی آنان به معالجات پرهزینه می باشد و اگر اقدام نکنند جان خود و خانواده آنان در خطر است چه تقصیری دارند که باید فدای تصمیمات شما    ( به هر دلیلی!! ) گردند، چرا وقتی مناقصه برگزار و نکات و مفاد آن از طرف شهرداری تهیه و معین گردیده باز هم به آن ایراد می گیرد؟؟!!

و اگر واقعاً این قصور از طرف شهرداری اهواز بوده چرا پرسنل شهرداری باید مجازات شوند و خسارت آن را پرداخت نمایند؟؟!!!

https://hoorkhabar.ir/586723کپی شد!
181
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.