رعد و برق جوان دزفولی را گرفت

در ساعت ۱۳:۲۸ دقیقه امروز جمعه مورخ ۸ آبان ماه طی تماس تلفنی از سوی پاسگاه قبله ای (بن جعفر) با سامانه ۱۲۵ این سازمان خبر صاعقعه زدگی یک جوان ۲۲ ساله واقع در جاده دزفول شوش نرسیده به بقعه متبرکه محمد بن جعفر در زمینهای زراعی داده شد که بلافاصله از سوی ستاد فرماندهی عملیات اکیپ امداد و نجات به محل حادثه فرستاده شد .

مهندس معظم فر گفت:متاسفانه دراین حادثه یک جوان حدودا ۲۲ ساله که ساکن شهرک بن جعفر می باشد و برای پیدا کردن جان پناه در هنگام بارندگی و رعد و برق به درخت کناری (صدر) که در زمینهای زراعی میباشد پناه آورده بود، بعلت اصابت مستقیم صاعقه جان خود را از دست داد.

وی افزود:رعد و برق قادر است صدماتی جدی وارد آورد، می‎تواند به راحتی انسان و یا حیوان را از پای درآورد، زیرا از جریان الکتریکی بسیار بالایی برخوردار است که مدت آن کم بوده ولی قدرت آن زیاد است.

معظم فر با اشاره به اینکه براساس مطالعات و بررسی‎های به عمل آمده توسط متخصصین امر تعداد رعد و برق در هر لحظه در سراسر دنیا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ بار می‎باشد افزود شدت جریان الکتریکی در رعد و برق ممکن است بین ۱۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ آمپر باشد درحالی که حداکثر شدت جریان قابل تحمل معمولاً ازچند صد آمپر تجاوز نمی‎کند؛هشدار داد تا در هنگام رعد و برق و بارندگی از تردد در زمینهای کشاورزی، باغات و ایستادن در محلهایی نظیر اینها حتی المقدور خودداری شود.

قبل رسیدن آتش نشانان این جوان ۲۲ ساله توسط اهالی محل به بیمارستان انتقال داده شد ولی براثر اصابت مستقیم صاعقه دچار ایست کامل قلبی شد و اقدامات پزشکی بی نتیجه ماند.

اصابت صاعقه به یک چوپان جوان در دو کوهه اندیمشک نیز در عصر روز پنجشنبه به مرگ وی منجر شد.

بارندگی و رعد و برق شدید که از روز چهارشنبه در شمال استان خوزستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.

ایرنا
https://hoorkhabar.ir/586510کپی شد!
93