بزرگراه شیراز به اهواز سال۹۷ به بهره برداری می رسد

«سیدمحمدعلی افشانی» در نشست مشترک استانداران استان‌های خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد، گفت: بزرگراه شیراز به اهواز به‌طول ۵۰۱ کیلومتر است که ۱۹۱ کیلومتر آن در فارس، ۲۰۰ کیلومتر در خوزستان و ۱۱۰ کیلومتر در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

او با یادآوری این‌که تاکنون ۲۵۸ کیلومتر از این بزرگراه به اتمام رسیده و ۱۵۰ کیلومتر نیز در دست اجراست، گفت: به‌زودی ۹۳ کیلومتر باقی‌مانده تعیین تکلیف می‌شود.

افشانی تصریح کرد: با ایجاد و افتتاح این بزرگراه، مناطق گازخیز به نفت‌خیز متصل و جمعیت حدود ۱۲ میلیونی سه استان از مزیت‌های وجود راه دسترسی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

استاندار فارس با یادآوری این‌که استان بوشهر نیز از مزایای این بزرگراه منتفع می‌شود، گفت: تسهیل دسترسی مردم سایر استان‌ها به امکانات پزشکی و گردشگری و زیارتی موجود در فارس یکی از مزایای مهم ایجاد این بزرگراه است.

افشانی پیش‌بینی کرد که با توجه به حجم ترددهای سالانه، بزرگراه شیراز – اهواز به یکی از پرترددترین راه‌های کشور تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک استانداران سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس با هدف بررسی روند اجرایی پروژه‌های بزرگراهی و ریلی شیراز – اهواز، برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز با اشاره به مسیر پیشنهادی و مطالعه شده خط‌آهن شیراز – اهواز، گفت: طول این مسیر حدود ۵۰۰ کیلومتر است.

«هوشنگ عشایری» خاطرنشان کرد: ایجاد مسیر ریلی شیراز – اهواز، با توجه به اهمیت استراتژیک استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، در توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

https://hoorkhabar.ir/586231کپی شد!
157