یکی از ۷ کلاهبردار بزرگ ایران دستگیر شد

یکی از ۷ کلاهبردار بزرگ ایران که سر ۲۴۰۰ نفر کلاه گذاشته و به آنها خودرو فروخته بود، دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: این متهم که از ۷ سال قبل به جرم اخلال در نظام اقتصادی تحت تعقیب بود، با دستورات ویژه قضایی و نیابت‌های متفاوت به استان‌های دیگر، با تلاش مأمورین انتظامی و امنیتی دستگیر شد.

“جعفر بدری” افزود: متهم پس از دستگیری، جهت ادامه محاکمه در اختیار مقامات قضایی استان لرستان قرار گرفت و هم‌اکنون در زندان خرم‌آباد تحت نظر است.

“الف- خ” در دهه ۸۰ به بهانه ثبت نام جهت خرید خودرو، مبالغی کلان از بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در لرستان اخذ نمود و به دنبال شکایت این افراد به خاطر عدم انجام تعهداتش، دستگیر شد.

پس از تشکیل پرونده ۳۷ نفر از کسانی که در این قضیه به طرق مختلف با این متهم همکاری داشتند، به مراجع قضایی فرا خوانده شدند و رسیدگی به پرونده کلاهبرداری وی و همدستانش به ریاست قاضی “داریوش شاهونوند” از سال ۱۳۸۸ در شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی خرم‌آباد آغاز شد.

این افراد به اتهام کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع و حیف و میل اموال مردم مورد محاکمه قرار گرفتند. متهم ردیف اول یعنی “الف- خ” یک روز هنگام مراجعه به یکی از املاکش که جهت تکمیل پرونده و مشخص شدن میزان داراییها اموال او صورت گرفت، موفق به فرار از چنگ مامورین شده و متواری گردید، اما ۳۷ تن از همدستان وی دستگیر و اغلب آنان با اختیار کردن وکیل محاکمه شدند.

شکات این پرونده از سوی قاضی حداقل ۲ هزار و ۴۱۱ نفر اعلام شدند که سرمایه‌ای بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان از متهمان طلب داشتند. هر یک از شاکیان بین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک‌صد میلیون تومان به “الف- خ” و همدستان وی پرداخته بودند.

جلسات علنی محاکمه متهمان از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۸۸ آغاز و تا ششم اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۹ به طول انجامید.

رئیس کل دادگستری لرستان پیش از این تاکید کرده بود حکم چنین اشخاصی که به منظور اخلال در نظام، از پول مردم به صورت کلان استفاده می‌کنند، اعدام است.

بر این اساس “باباخان- و” پس از طی کردن مراحل دادرسی و محاکمه، صبح روز چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ در زندان مرکزی خرم‌آباد به دار مجازات آویخته شد.

این اخلال‌گر اقتصادی سال ۱۳۸۵ به جرم ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری از ‌هزار و ۳۲۳ نفر دستگیر و روانه زندان شده بود.

این مجرم همچنین از سال ۱۳۷۹ تا زمان دستگیری به فروش خودرو اشتغال داشت و به ازاء دریافت پول، به مشتری‌های خود انواع خودروهای صفر کیلومتر زیر قیمت بازار تحویل می‌داد که با همین ترفند اعتماد تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده و مبالغ کلانی از آن‌ها گرفته بود اما به تدریج از عمل به تعهدات خود سر باز زد که با طرح دعوی شاکیان، دستگیر و روانه زندان شد و سپس به مکافات عمل، اعدام گردید.

https://hoorkhabar.ir/586179کپی شد!
120