از جلسه مطالعات مکان یابی و ساماندهی اقتصادی بندر شادگان

به گزارش هورنیوز: جلسه مطالعات مکانیابی و ساماندهی اقتصادی شادگان امروز چهارشنبه ۲۹مهر ماه با حضور استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، فرماندار شادگان و جمعی از مشاوران استاندا ر برگزار شد.

فرماندار شادگان در رابطه با مصوبات بندر شادگان گفت: مکاتبات مورد نیاز و بازدید های میدانی انجام شده اما اقداماتی که منجر به قرارداد شود هنوز شروع نشده است.

جانمایی و طراحی نقشه سازه ها برای بهره مندی شهروندان و ساماندهی بندر برای استفاده مردم انجام شده است.

هدف از طراحی این کریدور اقتصادی اشتغال و تأمین معیشت ساکنان مناطق مرزی، کنترل قاچاق گاز، افزایش امنیت مرزها، شکوفایی اقتصاد ملی و افزایش امنیت مرزها، سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی، کمک به صادرات غیر نفتی، پیشگیری از مهاجرت نیروی انسانی و جلوگیری از تخلیه مرزها اعلام شد.

مزایای منطقه ای این طرح شامل: وجود تالاب شادگان، فعالیتهای کشاورزی و نخلیات و خدمات، وجود رودخانه، نزدیکی به بندر امام خمینی و دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی، خط آهن بندر امام شادگان و خرمشهر،فاصله ۶۰ الی ۹۰ کیلومتری چندین فرودگاه و….

در ادامه ارزیابی سایت سه راهی دارخوین جهت ساماندهی دستفروشان، ارزیابی سایت جنب پل ارتش جنت پارک شهر جهت احداث بازار با کاربری فضای سبز، سه راه بندر برای احداث مجتع خدماتی و رفاهی انتخاب شدند که مشاور فرماندار شادگان در خصوص این مراکز گفت: سه راه بندر خارج از شهر است و اصلی ترین کاربری تجاری شامل فروشگاه، بانک، رستوران، تعویض روغنی ها، مکان های تفریحی و خدمات رفاهی دیگر است که تا۲۷ هکتار نیز قابل توسعه می باشد.

در ادامه لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست استان گفت: محدودیت هایی در تالاب وجود دارد که باعث ایجاد مشکل برای سه راهی بندر کرده زیرا این سه راهی در محدوده تالاب است و برخلاف تصور قابل توسعه نیست.

وی افزود: هیچ طرحی از ابتدا به ما داده نشده بود،به هیچ عنوان اراضی تالاب قابل واگذاری نیستند.

مقتدایی استاندار خوزستان اظهار کرد: طرح سه راهی بندر از نظر شرایط موجود قابل اهمیت است پس با ایجاد پلیس راه و اورژانس جاده که باعث ایجاد امنیت می شود و انجام اقدامات حداقلی می توان این پروژه را بدون مشکل عملیاتی کرد.

وی افزود: می بایست نگاه ۵ کیلومتری را با بازنگری و حتی در صورت امکان با تبدیل به ۲ هکتار انجام داد.

وی در رابطه با مرکز تجاری جنب پارک شهر گفت: با موقعیت مناسب این مرکز و اراضی ۴ هزارمتر مربع می توان کاربری آن را تبدیل به تجاری کرد.

https://hoorkhabar.ir/585866کپی شد!
65