فرمانده انتظامی خوزستان: بیش از ۷۰ درصد اقدامات نیروی انتظامی فرهنگی است

سردار محمدرضا اسحاقی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد با تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی است برای اینکه بتوانیم خدمات و فعالیت های انجام شده طی یک سال اخیر به ویژه جلوه هایی که بر محوریت اقدمات اجتماعی پلیس انجام می شود را گزارش دهیم. هدف این برنامه های اجتماعی پلیس تأمین امنیت مطلوب و قابل قبول برای آحاد جامعه است و باید اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر را به مردم دلاور و ولایتمدار خوزستان گزارش دهم.

وی افزود: اولین اقدامی که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد مباحث درون سازمانی است. این مباحث در واقع بر پرورش، جذب و استخدام نیروهایی که دارای شاخص های تدین، دینداری، ولایتمداری و مردمداری هستند، تأکید دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: موضوع برخورداری از دستاوردهای جدید علمی، فنی، مهارتی و حرفه ای یکی از مسائل مهم است. قطعا با تأمین این دستاوردهای جدید راندمان فعالیت های پلیس افزایش یافته و بهتر می توان در راستای تأمین امنیت مطلوب اقدام کرد.

اسحاقی عنوان کرد: موضوع دیگر سازماندهی نیروها است که معمولا اولویت های فعالیت خود را بر اساس الزامات برای تولید امنیت از طریق نظرسنجی مردمی به دست می آوریم.

وی بیان کرد: طبیعتا باید سازماندهی مناسب، کارآمد و منسجمی برای اجرای مأموریت ها در راستای این اولویت های احصا شده انجام شود. نیروی انتظامی قطعا ایفای نقش فعال در صحنه های مختلف و در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: سازماندهی باید پاسخگوی نیازهای منابع درون و برون سازمانی باشد. قطعا با دسترسی هایی که داریم در کنار ظرفیت هایی که از سوی ریاست شورای تأمین برایمان در نظر گرفته می شود، در راستای تأمین نیازهای مردم فعالیت خواهیم کرد .

وی گفت: سال گذشته در حوزه تشدید مقابله با سرقت در استان فعالیت هایی انجام شده که شامل اقدامات سلبی و ایجابی می شود. البته بیش از ۷۰ درصد اقدامات نیروی انتظامی فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت ها ایجابی بود.

.وی افزود:سال گذشته موفق به توقف رشد سرقت در استان شدیم و در سال جاری هم تا کنون موفق به کاهش هفت درصدی وقوع سرقت هستیم. افزایش انهدام ۱۴ درصدی باندهای مواد مخدر، افزایش ۲۰ درصدی برخورد با خرده فروشان، کاهش ۱۷ درصدی تلفات ناشی از رانندگی و کشف ۱۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی نیز از جمله اقداماتی است که طی یک سال اخیر انجام شد.

https://hoorkhabar.ir/584403کپی شد!
102