کشف ۱۵۰ شی تاریخی سرقت شده از موزه بهبهان

منصور صفوت اظهار کرد: بهبهان در حال حاضر موزه ای ندارد و در شش سال گذشته با تعطیل شدن فرهنگسرای بهبهانیان ، اشیای آن پس از نگهداری در خانه محسنی در چند ماه گذشته به ساختمان اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهبهان منتقل شد.
وی افزود: در جریان این جابه جایی ها ، وسایل در کیسه هایی گذاشته شدند که به دلیل نداشتن امین اموال، کارشناس میراث به عنوان مسوول بررسی اموال و رسیدگی به وضعیت اشیای موزه تعیین شد.
صفوت گفت: در اسباب کشی و جابه جایی اموال با به کارگیری یک کارگر روزمزد این اموال از سه طبقه جابه جا شد که کیسه ای حاوی ۱۵۰ شی از جمله سکه در طبقه سوم ساختمان جا مانده بود و سپس توسط کارگر به سرقت رفت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ادامه داد: پس از مدتی متوجه مفقود شدن کیسه شدیم و با پیگیری موضوع کارگر را دستگیر و کیسه اموال بازگردانده شد.
وی گفت: هم اکنون اموال و اشیای موزه در ساختمان اداره میراث نگهداری می شود و با تخلیه ساختمان اداره صنایع دستی پیشین این ساختمان به موزه بهبهان تبدیل خواهد شد.
موزه بهبهان پیش از این در فرهنگسرای بهبهانیان بوده است که مدیرعامل فرهنگسرا خواستار تخلیه مکان و خارج کردن موزه از فرهنگسرا شده بود.
پس از آن اشیای موزه بهبهان به خانه محسنی منتقل شد که در آن خانه به نحو نامطلوبی نگهداری می شد که برای نگهداری درست و بهتر به اداره میراث فرهنگی این شهرستان منتقل شد.

https://hoorkhabar.ir/582002کپی شد!
112