تاکید معاون استاندار بر استفاده از ظرفیت های استان در زمینه تولید آبزیان

فرج الله خبیر یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید شیلات خوزستان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان در برگزار شد اظهار کرد: خوزستان در زمینه تولید اعم از پرورش آبزیان و صید عملکرد خوبی دارد اما بعد از آن وارد چرخه معیوبی شده، در توزیع خوب عمل نمی کند و بازار فروش و فرآوری انجام نمی شود.
وی افزود: برای حل این مشکل باید بازارهای فروش بهداشتی پرورش آبزیان در شهرهای بزرگ استان از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر و دزفول ایجاد شود تا هم آبزیان به صورت بهداشتی و مدرن عرضه شود و هم برای ضایعات چاره اندیشی شود.
خبیر با اشاره به جایگاه ویژه شیلات خوزستان در کشور اضافه کرد: برای ارتقای جایگاه استان در زمینه تجارت آبزیان و صادرات نیز باید برنامه ریزی شود و علاوه بر گسترش حوضچه های پرورش ماهی باید به افزایش راندمان تولید نیز توجه شود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های استان در زمینه تولید آبزیان گفت: مزارع پرورش آبزیان در چوئبده و اروندکنار قبلا بهره برداری شده اند اما از ظرفیت آنها استفاده کافی نمی شود و به توسعه نیاز دارند.
خبیر با اشاره به کمبود اعتبارات و نقدینگی در سطح ملی، بهترین روش برای توسعه شیلات استان را استفاده از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دانست.
معاون استاندار خوزستان افزود: مدیر یک دستگاه باید تسلط کامل به امور، برنامه ریزی برای استفاده از فرصت ها و حسن شهرت داشته باشد و به اصطلاح دندان طمع را کشیده باشد زیرا فرصت استفاده شخصی از اطلاعات زیادی برای او فراهم است.
وی با اشاره به اینکه مدیرکل جدید شیلات استان از افراد پرتلاش و معتقد به سیاست های دولت تدبیر و امید است تاکید کرد: هر شخص در هر مسئولیتی که قرار می گیرد باید تابع سیاست های دولت باشد و نمی تواند از چارچوب های سیاسی دولت خارج شود، البته این به معنی کار سیاسی نیست بلکه باید برنامه هایش منطبق بر برنامه های توسعه ای دولت باشد که امیدواریم مدیرجدید شیلات این مساله را مدنظر داشته باشد.
خبیر در ادامه در پاسخ به انتقادات در نحوه انتصاب مدیران استان اظهار کرد: درباره شاخص های انتصاب مدیرکل جدید شیلات باید از افرادی که وی را منصوب کردند این مساله سئوال شود زیرا انتصاب وی از طریق مرکز انجام شده و استان دخالتی نداشه و فقط او را تایید کرده است.
وی افزود: این طبیعی است که هر مدیر بعد از گذراندن دوره مسئولیت باید جای خود را به دیگران بدهد.
این مراسم بدون حضور سیدرحیم مغینمی مدیرکل سابق شیلات خوزستان که بازنشسته شده و گفته می شود در آستانه سفر حج قرار دارد انجام و از زحمات ۱۴ ساله او در اداره کل شیلات خوزستان تقدیر شد.
نبی الله خون میرزایی در این نشست به عنوان مدیرکل جدید شیلات استان معرفی شد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/581277کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.