حفاری چاه های نفت و گاز به مرز ۱۰۰ هزار متر رسید

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب ، مهندس محمد مهدی زارعی با بیان این مطلب افزود: مجموع متراژ حفاری های صورت گرفته ۱۰۰هزار متر بوده است که ۹۰ هزار متر آن در چاههای توسعه ای ، و ۱۰ هزارمتر دیگر در چاههای تعمیری انجام شد .

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۶۳ حلقه چاه توسعه ای و تعمیری حفاری شده است خاطر نشان کرد : در این میان ، ۲۲ حلقه چاه به صورت جهت دار ( Directional) تعمیق شده است .

مهندس زارعی با بیان اینکه هم اکنون عملیات حفاری و تعمیر چاهها بااستفاده از ۵۱ دستگاه حفاری ادامه دارد ادامه داد : در پنج ماه نخست سال ، ۲۹۳ فقره عملیات لوله مغزی سیار نیز بر روی چاههای نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب راهبری شده است .

معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ۲ حلقه چاه به روش زیر تعادلی ( UBD) حفاری شده است خاطر نشان کرد : توسعه حفاری چاههای نفت و گاز با به کارگیری فناوری روز دنیا ، از برنامه های راهبردی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

عملیات حفاری چاه های نفت و گاز در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، استان های خوزستان و بخش هایی از فارس، بوشهر ، کهگیلویه و بویر احمد را در بر می گیرد که گستره ای حدود ۴۰۰ هزار متر کیلومتر مربع را شامل می شود.

https://hoorkhabar.ir/580368کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.