امضای تفاهم نامه میان استانداری خوزستان و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

تفاهم نامه اصلاح الگوی مصرف سوخت  بین دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان و نصرت الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشورعصرسه شنبه طی مراسمی دراهواز مبادله گردید.

گفتنی است اواخر فروردین ماه گذشته نشستی دراین زمینه بین استاندارخوزستان و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور دراهواز برگزار و درآن راهکارهای کاهش مصرف سوخت درخوزستان که استان  صنعتی است ( ۹۵ درصد گازمصرفی، صنعتی است )  بررسی و تاکید گردید.

دراین نشست بحث های مختلفی صورت گرفت و مقررگردید که کارگروه کارشناسی  دراین زمینه تشکیل ونتایج تحقیقات خود را ارایه کند.

نتایج تحقیقات و بررسی های این کارگروه روزگذشته منجر به امضای تفاهم نامه  اصلاح الگوی مصرف سوخت درخوزستان گردید تا نقشه راه مصرف سوخت دراین استان صنعتی باشد.

این اولین تفاهم نامه اصلاح الگوی مصرف سوخت بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با استانداری ها ست که امروز درخوزستان عملیاتی گردید.

دراین آیین نصرت الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت :  سال گذشته تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های نفت و کشور برای کاهش مصرف انرژی منعقد شد که این تفاهم نامه با همکاری استان خوزستان و معاونت عمرانی استانداری عملیاتی شد.
وی اضافه کرد: دراواخرفروردین ماه  امسال مذاکراتی در قالب تفاهم نامه اصلی بین وزارتخانه های مزبور و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و نیز استانداری انجام شد تا نسبت به صرفه جویی و اجرای طرح های منتج به آن در زمینه سوخت اقداماتی به عمل آید.
سیفی گفت: لازم است طرح های بهینه سازی در بخش های مختلف اعم از صنعت، حمل و نقل، ساختمان، کشاورزی و لوازم خانگی تعریف شود و خوزستان از طریق ماده ۱۲ رفع موانع تولید و بهینه سازی مصرف سوخت و دیگر ظرفیت ها با بهره گیری از کمک بخش های دولتی و خصوصی، به عنوان استانی پیشرو در کاهش مصرف در صنایع مختلف باشد.
وی تاکید کرد: با این اقدامات و نشست های مستمری که در استان برگزار شد اجرای این تفاهم نامه با هدف کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت عملیاتی می شود.
استاندار خوزستان امضای این تفاهم نامه برای کاهش مصرف و شدت مصرف سوخت دراین استان را به فال نیک گرفت وگفت:  اگر قانون درست اجرا شود وضعیت دستگاه اجرایی و مردم معلوم خواهد بود.
وی ادامه داد: اگراین سیاست ها بخوبی تبیین و عملیاتی شود به طور قطع به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
مقتدایی  درعین حال تاکید کرد که اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند رعایت پیش زمینه هایی است که اگر تامین نشود ممکن است به هدف کاهش ۵۰ درصدی تشدید و مصرف سوخت نرسیم .

 دکتر مقتدایی افزود: در یک ماه گذشته به دلیل اجرایی نشدن قانون و یا نبود برخورد قانونی با افزایش قیمت بلیت هواپیما از یک مبلغ مصوب تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال روبه رو شدیم که اگر قانون به درستی اجرا می شد از این کار ممانعت به عمل می آمد.

استاندارخوزستان گفت: از دستگاه های متولی انرژی در استان انتظار می رود قوانین موجود را رعایت کرده تا مردم با الگوگیری از آنها نسبت به بهینه سازی مصرف سوخت اقدام کنند.

  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم گفت: این استان صنعتی بوده و مصرف انرژی در آن هم زیاد است.
احمد سیاحی افزود: بر اساس آمار میزان مصرف برق در شهر اهواز سه هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده که بنا به گفته متولیان امر برابر میزان مصرف برق در استان اصفهان است.
احمد سیاحی افزود: ۹۵درصد گاز مصرفی در خوزستان به بخش صنعت هدایت می شود و از طرفی میزان مصرف سوخت در ارتباط با خودروهای شخصی و اداری بسیار بالاست.
وی اضافه کرد: یکی از الزامات در استان خوزستان مدیریت مصرف انرژی و بهینه کردن آن است و این امر کاهش شدت انرژی در بخش های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و خانگی را به دنبال دارد.
سیاحی گفت: با توجه به شرایط موجود در استان هماهنگی خوبی با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شد و نخستین استانی هستیم که تفاهم نامه کاهش شدت انرژی را منعقد کرده ایم.
وی برنامه کاهش مصرف سوخت تا ۵۰درصد تا پایان برنامه ششم توسعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اینک عملیات شروع شده و تحقق اهداف پیش رو مستلزم هماهنگی و همدلی و تمام دستگاه های اجرایی است.
سیاحی تاکید کرد: باید به موضوع خودروها و اصلاح ناوگان درون شهری و برون شهری توجه و در طراحی ساختمان های مسکونی تجدید نظر شود که در این چارچوب استفاده از توان بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی از الزامات کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص توزیع بنزین یورو چهار در اهواز هم گفت: این یکی از موضوع های ما با شرکت پخش فرآورده های نفتی است و قول داده اند مهر امسال در بیشتر شهرها بنزین یورو چهار عرضه شود.

https://hoorkhabar.ir/580085کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.