مصلی ثامن الحجج آبادان توسعه می یابد

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فضای فعلی برگزاری نماز جمعه و جماعت که در شبستان اصلی پی ریزی شده ظرفیت پذیرش جمعیت به جهات مختلف به ویژه در مناسبت‌های خاص و حتی در برخی روزهای عادی را ندارد.

وی اضافه کرد: به منظور گسترش فضای فعلی مصلی با هیئت امنای مسجد امام (واقع در جنب مصلی) گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

امام جمعه آبادان با اشاره به استقبال هیئت امنای مسجد از طرح پیشنهادی ساخت یک مسجد جامع در این شهر تصریح کرد: در آبادان یک مسجد جامع برای دعوت از چهره‌های ملی و بزرگ در ایام مختلف همچون محرم و صفر نداریم و این در حالی‌ست که جای پای بسیاری از بزرگان در آبادان بوده است، بسیاری از بزرگان از جمله شهید مطهری کتاب‌هایشان را در این شهر نوشته و تالیف کرده‌اند.

ابراهیمی پور با اشاره به اینکه قصد داریم تا یک مسجد جامع در شهر آبادان بنا کنیم، یادآور شد: بنا داریم تا حیاط مسجد و کوچه جنب آن را به مصلی اضافه و به این ترتیب یک مسجد محوری با ۲ هزار متر و تحت عنوان مسجد امام احداث کنیم.

وی در ادامه گفت: در این طرح دیوار ارتباطی میان مسجد و مصلی به شکل درب‌های اتوماتیک خواهد بود، در روزهای جمعه به هنگام برپایی نماز درب‌ها بسته می‌شود و در سایر روزها درب‌ها باز شده و از فضای کلی برای انجام امور فرهنگی استفاده می‌شود.

امام جمعه آبادان افزود: مسجد مذکور با محوریت انجام کارهای فرهنگی، ظرفیت ۱۰ هزار نفر جمعیت را خواهد داشت.

وی از سالن اجتماعات با گنجایش حدود ۵۰۰ نفر، کتابخانه و مخزن کتاب و یک سالن ورزشی به عنوان برخی امکانات جانبی این مسجد خواند و اظهار کرد: به دنبال برنامه ریزی هدفمند در جهت هدایت نوجوانان و جوانان به انجام امور فرهنگی و تشویق و دعوت آنها به شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه هستیم.

*راه‌اندازی قرارگاه با هدف اجرای یادواره‌های مختلف

ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی یک قرارگاه با هدف برنامه ریزی جدی برای اجرای یادواره‌های مختلف در سطح شهر تصریح کرد: از زیبایی‌های این قرارگاه می‌توان به برگزاری یادواره سرلشکر شهید خلبان یاسینی اشاره کرد که در پرتو آن بسیاری دیگر از شهدای استان خوزستان نیز شناسایی و طی آئینی یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

وی یادآور شد: آبادان شهری‌ است که همه مردمانش اهل محبت هستند و دیدیم که در سالروز فاجعه آتش سوزی سینما رکس چگونه مردم به طور خودجوش دست به اجرای برنامه‌های مختلف اعم از اجرای سرود، مداحی، خاطره گویی، تئاتر و غیره کردند.

امام جمعه آبادان گفت: امید می‌رود طبق پیش بینی‌ها و برنامه ریزهای صورت گرفته بتوانیم سال آینده یک یادواره با عظمتی را به وسعت بزرگی مردمان این شهر و شهدای آن در سالروز فاجعه آتش سوزی سینما رکس برگزار کنیم.

ابراهیمی پور اضافه کرد: هر چند که در برخی از برهه‌ها بعضی از نخبگان شکاف ایجاد کردند اما می‌شود کارهایی را به انجام رساند، تا زمانی که خط قرمز ما که همانا ولایت است رعایت شود امکان انجام کارهای مفید وجود دارد.

وی ادامه داد: زیبایی انقلاب آن بود که دیوارهای بی‌اعتمادی را دور ریخت و همه را یک کاسه کرد، هر چند که در انجام امور شدت و ضعف‌هایی هست اما باید کوشید تا در کنار یکدیگر امور را به سرانجام برسانیم.

*تنها بیان مشکلات از سوی افراد توانا پذیرفتنی نیست

امام جمعه آبادان تصریح کرد: در آبادان ظرفیت‌ها بی‌نظیر و شاید هم کم نظیرند، کسانی که دلشان برای آبادانی آبادان به معنای واقعی می‌سوزد باید وارد میدان شوند، برخی‌ها فقط از آبادان دم می‌زنند تا به غلام مراد خود برسند، مردم خوزستان و آبادان به معنای تمام، کسانی را که مشکلاتشان را بیان کند می‌پذیرند و مریدش می‌شوند، و این شاید یکی از ضعف‌های ما باشد.

ابراهیمی پور یادآور شد: بسیاری از افراد، دردها و مشکلات مردم را گفتند اما هیچگاه برای این مشکلات راه حل، راهکار و یا برنامه ریزی نداشتند، تنها بیان مشکلات از سوی کسانی که توانایی دارند، پذیرفتنی نیست، باید مسائل به صورت عملیاتی دنبال شود.

وی بیان کرد: اگر همه دست به دست یکدیگر دهیم کارهای زیادی را می‌توانیم به انجام برسانیم، به طور مثال اگر در بحث نظافت شهری کارها را تنها بر عهده کارکنان شهرداری بسپاریم به سختی پیش می‌رود اما اگر فرهگ سازی مناسبی شکل گیرد و همگان در این امر مشارکت کنند نتایج بهتر و مطلوبتری در پی خواهد داشت.

ابراهیمی پور با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان آبادانی از سوی مسئولان شهری افزود: ما نیز در سنگر فرهنگی از تمام ابزار موجود برای پیشرفت شهری استفاده خواهیم کرد.

*لزوم حمایت از قشر خبرنگار

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر این باور هستیم که قشر خبرنگار را باید در تمام ابعاد حمایت کرد، خبرنگاران و اندیشمندان قشر متفکری هستند که ارتباط مستقیمی با جامعه و مسئولان دارند و می‌توانند پل دوسویه‌ای برای انعکاس خبرها و بیان مشکلات از سطح جامعه و پیگیری موضوعات باشند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: بخشی از خبرنگاران مسائل و مشکلات شهری را به طور مرتب پیگیری می‌کنند و به این ترتیب فضای کم توجهی در میان مسئولان را از آنان می‌گیرند و نظارت مستمر بر موضوعات و مسائل شهری دارند.

ابراهیمی پور یادآور شد: گاهی حادثه‌ای در یک برهه‌ای اتفاق می‌افتد اما در بوته فراموشی سپرده می‌شود و این خبرنگارانند که به دنبال مسائل رفته و از مطالبی که گاهی شبیه استخوان لای زخم شده‌اند، خبری مناسب منتشر می‌کنند.

وی در ادامه گفت: انتظار می‌رود تا خبرنگاران فارغ از هر دیدگاه و جریان سیاسی به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند، نباید اندیشه‌ها به تقابل با یکدیگر بینجامد، باید انعکاس مشکلات آبادان در اولویت نخست قرار داشته باشد، افراط و تفریط نشود، تنها نیمه خالی لیوان را نبینیم و کارهای انجام شده را نیز بگوییم.

ابراهیمی پور افزود: گاهی تعریف و تمجیدهای افراطی از ما مسئولان سبب می‌شود تا همه چیز را فراموش کنیم لذا مطالب نه آنقدر تاریک و نه آنقدر بی‌محتوا منعکس شود.

امام جمعه آبادان در پایان بیان کرد: بیان واقعیت‌ها و مشکلات شهری آبادان باید به شیوه‌های مختلف به مسئولان عالی رتبه نظام منعکس شود.

 

https://hoorkhabar.ir/579996کپی شد!
159
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.