انجام تعمیرات اساسی تجهیزات دکل های حفاری توسط صنعتگران خوزستانی

به گزارش هورنیوز و به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، عبدالحسین آلبوشوکه گفت: از جمله این تجهیزات سامانه انتقال نیروی دکل (دراورکس) است که با توجه به تعداد بالای قطعات و حساسیت کار دارای پیچیدگی های فنی است.

وی با اشاره به بازسازی چهار دستگاه دراورکس از نوع E-2000 توسط یک شرکت دانش بنیان در اهواز، گفت: این شرکت حدود ۲۰ دراورکس از این نوع در اختیار دارد و علاوه بر این از انواع دیگر دراورکس ها نیز استفاده می کند که با توجه به توانمندیهای صنعتگران و سازندگان استان خوزستان تعمیرات اساسی آنها تحت نظارت مستقیم کارشناسان و متخصصان این شرکت در استان صورت می گیرد.

آلبوشوکه افزود: در این زمینه کارگاههای شرکت نیز تجهیز شده و انجام بخشی از کار را در جهت شتاب بخشیدن به مراحل بازسازی و نوسازی تجهیزات مختلف مانند سامانه انتقال نیروی دکل حفاری (دراورکس)، گرداننده فوقانی دکل (تاپ درایو) و پمپ های سیال بر عهده دارد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه هم اکنون بازسازی چهار دستگاه دراورکس ۱۳۲۰ در مراحل مناقصه قرار دارد، اظهار کرد: این تجهیز همانند یک سیستم بالابرنده است که انتقال رشته حفاری به درون چاه و خارج کردن آن را برعهده دارد و از اصلی ترین تجهیزات دستگاه حفاری محسوب می شود.

وی گفت: این تجهیز در شتاب بخشی به عملیات حفاری بسیار با اهمیت است و با دانش فنی و تهیه شرح کار که واحد نگهداری و تعمیرات با هماهنگی مهندسی و برنامه ریزی شرکت در اختیار سازندگان داخلی قرار می دهد و همچنین استقرار مهندس ناظر شرکت در کارگاههای پیمانکاران طرف قرارداد، مراحل بازسازی با دقت بالا و رعایت استانداردهای لازم اجرا می شود.

آلبوشوکه از نکات برجسته در تعمیرات اساسی دراورکس E-2000 را تعویض بخش عمده ای از قطعات و جایگزینی قطعات ساخت داخل عنوان کرد و افزود: از جمله این قطعات می توان به بومی سازی مجموعه کامل کلاج و استاپین باکس که از بخش های حساس این تجهیز است، اشاره داشت.

https://hoorkhabar.ir/578925کپی شد!
39