انتقاد نماینده خرمشهر از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند

عبدالله ثامری مدعی شد: بسیاری از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند به دنبال مسائل و منفعت سیاسی خود هستند و به اسم منطقه آزاد اروند و از جیب بیت​المال برای سیاسی بازی​های خود هزینه می​کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه​های این سازمان در خرمشهر حدود ۹ سال است که نیمه تمام مانده و در این پروژه‌ها اختلاس​هایی شده است که باید به آن‌ها رسیدگی کرد. از سوی دیگر هیچ ارگان نظارتی وجود ندارد که به منطقه آزاد رسیدگی کند و مشخص نیست چرا بسیاری از پروژه​های این سازمان نیمه کاره مانده و برای اتمام آن هیچ تلاشی انجام نمی‌شود.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس عنوان کرد: عملکرد منطقه آزاد اروند در پروژه​های عمرانی بسیار ضعیف بوده است و گوش شنوایی برای صدای ما وجود ندارد. مسئولان منطقه آزاد اروند سعی نمی‌کنند مشکلات موجود را حل کنند.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان دولتی و اعضای کابینه تدابیری بیندیشند تا مشکلات خرمشهر در زمینه منطقه آزاد اروند رفع شود و در نهایت بتوان به عمران این شهر کمک کرد.

ثامری در خصوص موضوع تحقیق و تفحص در منطقه آزاد اروند اظهارکرد: موضوع تحقیق و تفحص از این سازمان، محقق و در مجلس نیز رأی آورده است و مسئولان و بازرسان در منطقه آزاد مستقر شده​اند تا بتوانند در این زمینه شفاف​ شود. هدف از تحقیق و تفحص، تقویت کردن منطقه آزاد اروند و استخراج تخلفات و سوء استفاده​هایی است که باید شفاف​سازی و به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با شفاف​سازی اموری که در این منطقه رقم می​خورد، می​توان به مدیران این منطقه کمک کرد تا بتوانند در تصمیمات خود بهتر عمل کنند و نقش خود را در عمران خرمشهر به خوبی ایفا کنند.

ثامری با این‌که منطقه آزاد اروند یک قطب اقتصادی است، تصریح کرد: یکی از مشکلات این منطقه این است که مدیران آن به مسائل اقتصادی تسلط کافی ندارند و باید به این مسأله نیز توجه شود و از مدیرانی استفاده کرد که دوره​های عالی اقتصادی دیده باشند و بتوانند مسائل اقتصادی این منطقه را به خوبی مدیریت کنند.

https://hoorkhabar.ir/578894کپی شد!
45