گرشاسبی: برای ورزش خوزستان بیش از ۳۰ میلیارد پول گرفتیم

حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در نشست گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: تهران به عنوان پایتخت باید نماد و الگویی برای سایر استان‌ها باشد. اگر تهران حرکت کند سایر استان‌ها هم به سرعت پیش می‌روند. همه دوست دارند خود را با تهران مقایسه کنند و این لذت را دارند که بتوانند نمایندگان پایتخت را شکست دهند اما متاسفانه ورزش تهران بیمار است و رگ‌های جریان دهنده آن را چربی گرفته است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که تهرانی چابک و سر حال داشته باشیم. ما هم از روزی که آمدیم کاری شبانه‌روزی انجام دادیم تا تهران به جایگاهی که حقش است نزدیک شود. جمعیت تهران معادل ۱۷ استان کشور است و جمعیت جوان آن از حدود ۴ میلیون بوده و از ۵ استان بیشتر است اما متاسفانه بلایی سر تهران آمده که فاصله گرفته است.

گرشاسبی تصریح کرد: در گذشته بر اساس ارزیابی‌های وزارت ورزش و جوانان تهران به عنوان یک استان ویژه محسوب می‌شد. در سال ۸۶ تهران ۳۶ هزار امتیاز داشت اما در آخرین ارزیابی به هزار و ۷۰۵ امتیاز رسیده است. استعداد زیاد است اما دلسرد و دلزده شده‌اند. با شعار تدبیر در تعالی ورزش تهران و امید به تجلی ورزش کشور قول می‌دهم اگر نتوانم در مدت مسئولیتم تهران را به یک گام جلوتر ببرم خیانت نخواهم کرد و کنار می‌روم. نوجوانان و جوانان زیادی در معرض اعتیاد هستند و باید پاسخی برای آنها داشته باشیم و نباید به میزمان بچسبیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران عنوان کرد: استانی که ۶۰۰ هزار جمعیت دارد مقام اول را کسب می‌کند اما تهران با این پتانسیل باید زیر سکو بماند. من یک بار سراغ یکی از کمیته‌ها را گرفتم اما رئیس و دبیر آن گفتند که دو سال و نیم است نمی‌دانیم کمیته کجا است. دوغ و دوشاب قاطی نخواهد بود. ارزیابی هیأت‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم. کسانی که تلاش کنند تقدیر می‌شوند و افرادی هم که حوصله ندارند مطمئنا جایگاهی در ورزش تهران نخواهند داشت.

گرشاسبی با اشاره به اینکه یکی از علل افت ورزش تهران عدم برگزاری مسابقه بود، گفت: با این کار گزینشی عمل می‌شد و استعدادها دیده نمی‌شد. ما برگزاری مسابقات را در اولویت قرار دادیم. همه می‌دانند که یک مسابقه مساوی با صد جلسه تمرین است. برگزاری مسابقات امیدهای آینده ورزش تهران برای حضور موفقیت تهرانی‌ها در المپیک ۲۰۲۰توکیو است.

وی با اشاره به جزئیات این مسابقات گفت: ۳۲ رشته برنامه‌ریزی شده و اولویت با رشته‌های المپیکی خواهد بود. خوشبختانه استقبال زیاد بوده است.۵ هزار و ۲۰ شرکت کننده پسر و ۲ هزار و ۵۱۰ ورزشکار استقبال کرده‌اند. ۲۶ مرداد نیز مراسم ویژه افتتاحیه برگزار می‌شود. از وزیر ورزش و تعدادی از نمایندگان مجلس دعوت کردیم که حضور پیدا کرده و این عظمت را ببینند. یک مقدار نگاه‌ها به ورزش تهران مایوس‌کننده است اما باید بهتر شود.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران عنوان کرد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به کارهای عمرانی در ورزش تهران اختصاص پیدا کرده است که این موضوع بسیار کم است و از استانی که پایین‌ترین جمعیت را دارد هم کمتر است. ما در خوزستان که بودیم بالای ۳۰ میلیارد پول گرفتیم. در بخش استانی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در بخش ملی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بحث‌های عمرانی تزریق شده است.

گرشاسبی ادامه داد:‌در بخش ورزشی در سال ۹۳ کلا ۴۹ میلیون تومان به هیات‌های ورزش تهران اختصاص یافت اما خوشبختانه با تعامل و پیگیری مطمئنا امسال ۴۰ تا ۵۰ برابر این رقم افزایش خواهد یافت. اگر کار نکنیم به جایی نمی‌رسیم. ۱۳۰ پروژه نیمه‌تمام در استان تهران داریم. ۲۴ پروژه نیمه‌کاره ملی وجود دارد و ۷ پروژه مربوط به شرکت توسعه و تجهیز است. حدود ۱۷۱ پروژه نیز در دست است که ۲۵ مورد آن تعمیر و تعویض ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه در دو ماه آینده ۲ استادیوم ۵ هزار نفری فوتبال در اسلام‌شهر و پاکدشت افتتاح خواهد شد. زمین اسلام‌شهر برای بازی‌های سایپا خواهد بود.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران در خصوص درآمدهای ورزش استان تهران عنوان کرد: طبق آماری که داریم در سال ۹۳ از اجاره اماکن ورزشی تهران حدود یک میلیارد درآمد کسب شد که به خزانه دولت رفت و از آنجا تخصیص پیدا کرد. در سال ۹۴ با جلساتی که داشتیم مکان‌های قهرمانی در اختیار هیأت‌ها قرار خواهد گرفت و سایر اماکن ورزشی اجاره داده خواهد شد. پیش‌بینی ما این است که یک میلیارد به ۸ میلیارد افزایش خواهد یافت. ما پولی نیاوردیم که هزینه کنیم. از همان درآمد شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کردیم. برای جانبازان و معلولین هم برنامه داریم. در حال حاضر رقابت‌های جانبازان و معلولین در مشهد برگزار می‌شود که تهران کاروان ۲۷۰ هزار نفری اعزام کرده که بزرگترین کاروان است.

گرشاسبی با اشاره به اینکه تیم‌های تهرانی حاضر در لیگ برتر مظلوم واقع شدند،‌گفت: یک سوم تیم‌های لیگ برتر تهرانی هستند و ما به این فکر افتادیم که تشکلی را با حضور ۵ تیم لیگ برتری داشته باشیم و اعلام حمایت کنیم. تاکنون دو نشست با باشگاه‌ها داشته‌ایم و در هر نشست یک مقام مسئول استانی را دعوت می‌کنیم تا مشکلات را ببینند. دولت تاکید دارد که بخش خصوصی احیا شود و ما هم طبق قانون پروژه‌های زیر ۵۰ درصد را واگذار می‌کنیم تا کم‌کم تیم‌های حاضر در لیگ‌های برتر و رشته‌های دیگر را زیر یک سقف جمع کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به واگذاری اماکن به بخش‌های خصوصی عنوان کرد:‌نظارت‌مان را در این بخش قوی‌تر کردیم و صلاحیت‌ها برای ما مهم است. حتی خیلی‌ها علیه ما شانتاژ کردند. اگر به کسی که کار نمی‌کند مکانی را واگذار کنیم خیانت کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران با اشاره به شرایط هیأت فوتبال تهران گفت: در این مورد تمام حرف‌ها را زده‌ایم. فوتبال کلیت دارد و مردم علاقه زیادی به این رشته دارند. باید با فدراسیون تنگاتنگ کار کنیم نه اینکه فدراسیون بخواهد تمام کارها را انجام دهد و ما نادیده گرفته شویم.

گرشاسبی در پایان عنوان کرد: ۱۱ پروژه ورزشی را در گذشته به دلیل اینکه اعلام کردند اداره کل ورزش و جوانان ناتمام بوده از ما گرفتند. در حال حاضر اعتبارات ما ۴۰ برابر خواهد شد.اعتبارات شهر تهران ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون شده است و وزارت ورزش ۸ و نیم میلیارد اعتبار ملی اختصاص داده و وزیر ورزش تاکید کرده که تمام این مبلغ باید پرداخت شود. متاسفانه در گذشته مشکلاتی داشتیم و به عنوان مثال پیمانکاری که ۳۰۰ میلیون طلب داشته برای هزینه‌هایش ۴ میلیارد تومان برداشت کرده است.

https://hoorkhabar.ir/578886کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.