مستند شهید مدافع حرم حمید تقوی فر در دست تهیه است

سید شهریار موسوی اظهار کرد: شهید تقوی فر یک فرمانده شناخته شده در دوران دفاع مقدس و در جبهه های سوریه و عراق بود که فرهنگ ایثارگری و شجاعت وی بر سر زبان هاست.
وی افزود: پرداخت به ابعاد مختلف رشادت های این سردار شهید والامقام می تواند تاثیرگذاری خوبی بر جامعه داشته باشد؛ در قالب این فیلم مستند ایثارگری های وی به تصویر کشیده می شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ادامه داد: مبارزه با استکبار در هر نقطه ای از جهان می تواند تاثیر خود را به جای بگذارد به همین دلیل سردار تقوی فر پس از دوران دفاع مقدس میدان سوریه و عراق را برای مقابله با استکبار انتخاب کرد.
وی با بیان این که این فیلم مستند در سه فصل ۳۰ دقیقه ای ساخته می شود، گفت: ساخت فصل نخست این فیلم مستند به پایان رسیده و فصل دوم آن آغاز شده است.
موسوی اظهار کرد: در این مستند با شخصیت های برجسته استانی و کشوری در خصوص شخصیت سردار شهید تقوی فر و اهدافی که در مبارزه با گروه های تروریستی دنبال می کرد گفت و گو شده است.
وی گفت:فیلم مستند سردار شهید تقوی فر در شبکه های استانی و سراسری به نمایش در می آید.
موسوی به نقش سردار شهید تقوی فر در جبهه های نبرد با استکبار اشاره کرد و افزود: شهید تقوی فر در دوران دفاع مقدس نیز در برقراری امنیت نقش موثری داشت و به همان میزان نیز در بحث آموزش نیروهای نظامی عراق و سوریه نقش تعیین کننده ای داشت.
وی گفت: با توجه به نقش مهم این سردار اسلام در جبهه های برون مرزی بخشی از این مستند در خاک عراق ساخته می شود اما هنوز برای حضور شخصیت های برجسته عراق در این فیلم رایزنی نکرده ایم.
همسر شهید تقوی فر نیزدر خصوص شخصیت این سردار اسلام اظهار کرد: شجاعت سردار تقوی فر وصف ناپذیر بود و با وجود اینکه همه گمان می کنند یک شخصیت نظامی اخلاق خشکی دارد، وی با نشاط و با روحیه بود و با همین روحیه ایثارگری انگیزه نیروهای نظامی را بالا می برد.
پروین مرادی افزود: شهید تقوی فر در سال های آخر خدمت خود به شدت پیگیر بازنشستگی بود و با وجود مخالفت هایی که می شد در نهایت در سال ۹۱ بازنشسته شد اما بعدها متوجه شدیم که این درخواست بازنشستگی به این منظور است که بتواند در خاک عراق و سوریه به مبارزه با استکبار بپردازد.
همچنین علی زهیری کارگردان فیلم مستند سردار شهید تقوی فر در خصوص ساخت این مجموعه و هدف از شناساندن شخصیت این سردار اسلام گفت: سردار شهید تقوی فر سالها درجبهه های حق ضد باطل و مبارزه با استکبار جهانی نقش کلیدی داشت.
وی افزود: با به تصویر کشیدن شخصیت این سردار رشید اسلام می توانیم اهداف نظامی و استراتژی شهید تقوی فر را به همگان بشناسانیم و تلاش این است که این شهید را از گمنامی خارج کنیم.
شهید تقوی فر در مبارزه با گروه های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

https://hoorkhabar.ir/578413کپی شد!
64