حمایت مالی و علمی دانشگاه آزاد سبب ثبت پژوهش های علمی از زندگی مفاخر می‌شود

حجت الله درویش پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی هورنیوز گفت: درباره اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با مفاخر و مشاهیر، گفت: مفاخر، اندیشمندان و دانشمندان متعددی در تاریخ کشور ایران وجود دارند که کمتر به آنها پرداخته شده و پیشنهاد دانشگاه آزاد در این باب مناسب و قابل تامل است.

نماینده مردم ایذه در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید تعریف درستی از واژه مشاهیر و مفاخیر شود، گفت: ‌اینکه این واژه شامل چه افرادی می‌شود مهم است و نباید باب این باز شود که هر کسی را به‌عنوان مشاهیر یک منطقه جغرافیایی معرفی کرد و برای آن پایان‌نامه نوشت؛ یا اینکه زندگی مفاخری در دست گرفته شود که قبلا به طور جامع به آن پرداخته شده است.

این کار رنگ و بوی لابی گری به خود نگیرد

وی با بیان اینکه توجه به زندگی اندیشمندان در قالب‌های پژوهشی و علمی بسیار پسندیده است، گفت: نباید در این راه به هر کسی القاب و عنوان مختلف داد و آن‌ها را بی‌دلیل بزرگ کرد این کار نیاز به بررسی کارشناسانه دارد تا افرادی که جزو مفاخر نیستند لابی‌گری کنند.

درویش‌پور به هزینه‌هایی که این نوع کارهایی پژوهشی برای دانشجو به همراه دارد اشاره کرد و گفت: حمایت مالی دانشگاه آزاد مطلوب است، البته این دانشگاه می‌تواند ضمن رایزنی با نهادها و دستگاه‌های همچون وزارتخانه های دیگر همچون ارشاد و ارگان‌های فرهنگی مرتبط شرایط حمایت از این پایان‌نامه‌ها فراهم کند.

واکاویی شخصیت‌های تاریخی و معاصر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها ایجاد شود تا از این پژوهش‌ها حمایت علمی و معنوی شود و بتوان از آن‌ها برای واکاوی شخصیت‌های تاریخی و معاصر بهره برد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی هورنیوز تهیه مستند از زندگینامه بزرگان کشور و تهیه پایان‌نامه‌های مرتبط با زندگینامه مفاخر و مشاهیر در جلسه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

https://hoorkhabar.ir/577907کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.