لزوم توسعه صنایع وابسته همزمان با پیشرفت طرح ۵۵۰هزار هکتاری

دکتر احمد سیاحی در جلسه ۵۵۰ طرح هزار هکتاری که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار کرد: دربعضی از مواقع با نگاه مثبت کارهایی در جهت توسعه بیشتر صورت می گیرد اما نبود یک طرح جامع و عدم رعایت الزامات ممکن است سبب ضرر و زیانی جبران ناپذیر شود.

وی افزود: اثرگذاری اقتصادی این طرح را نمی توان انکار کرد ولی می توان با در نظر گرفتن تمامی جوانب از جمله مسائل زیست محیطی بازدهی کار را بالا برد.

معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به تاکید استاندار در خصوص ارزیابی و بررسی اقدامات صورت گرفته در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ارسال گزارشات ماهیانه در خصوص چگونگی انجام کار و درصد پیشرفت آن دردستور کار مجری طرح قرار گرفته است.

دکتر احمد سیاحی بر تشکیل جلسات ماهیانه در خصوص گزارشات کارکرد و موضوع فرآوری صنایع جانبی تاکید کرد و سازمان آب و برق خوزستان را مکلف کرد تا در خصوص تدوین طرح جامع دفع پسآبها و نوع نگاه سازمان به این مسئله گزارشات ماهیانه ای به معاونت عمرانی ارائه دهد.

وی همچنین در پایان گفت: کارگروهی متشکل از نظام صنفی کشاورزی، جهاد کشاورزی، جهاد نصر و دفتر فنی استانداری برای بررسی و نظارت بر نقاط  تعیین شده تشکیل خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت جهادنصر که مجری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان است نیز گفت: تخصیص آب به ۳۱۲ هزار هکتار از اراضی طرح صورت گرفته و ۲۳۸ هزار هکتار نیز فاقد آب می باشند.

شمایلی افزود: اعتبار درنظر گرفته شده در سال ۹۳ برای اجرای طرح از محل صندوق توسعه رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که از این مقدار ۲۵۰ ملیون دلار آن (۶۳۴۰ میلیارد ریال) آن تخصیص یافته است و مابقی در آن در سال ۹۴ و ۹۵ دریافت خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا تیر ماه سال ۹۴ عملیات اجرایی احداث شبکه های فرعی آبیاری  ۱۲۷ هزار هکتار، زهکشی زیرزمینی ۱۱۴ هزار هکتار و تجهیز و نوسازی اراضی در ۸۵ هزار هکتار از اراضی مذکور به اتمام رسیده است.

مدیرعمال شرکت جهاد نصر در پایان به تعداد شاغلین در این طرح اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال زایی این طرح تا تیر ماه ۹۴ به تعداد ۸ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است که در قالب ۷۰ پروژه در حال اجرا مشغول به کار هستند.

https://hoorkhabar.ir/577066کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.