محمد صفری خبرداد : احداث پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز سرعت گرفت

فاز نخست این پروژه ظرف سه ماه آینده آماده به بهره برداری می رسد.

با افزایش سرعت اجرای پروژه پارکینگ طبقاتی طالقانی، فاز نخست این پروژه ظرف سه ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اعلام این خبر گفت: بر اساس نتایج مطالعات جامع ترافیک هسته مرکزی شهر اهواز در خیابان طالقانی، حدود ۴۰۰ جای پارک کمبود پارکینگ وجود دارد که با احداث پارکینگ های طبقاتی طالقانی بیش از این تعداد پارکینگ استاندارد تامین خواهد شد.

محمد صفری افزود: پروژه پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و در ۱۰ طبقه با زیر بنای ۲۶۰۰۰ متر مربع در حال احداث است که بیش از ۲۰ هزار متر مربع از این پروژه به پارکینگ عمومی طبقاتی اختصاص دارد که حدود ۵۰۰ واحد پارکینگ  را برای استفاده شهروندان تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به سایر کاربری های این پروژه گفت: در این پروژه همچنین ۸۰ واحد تجاری، ۵۶ واحد اداری و ۲۱ واحد پزشکی جمعا به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع و در در طبقه آخر پروژه نیز یک رستوران به مساحت حدود ۹۰۰ متر مربع برای استفاده شهروندان ایجاد خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در ادامه گفت: سرعت اجرای پروژه در سه ماهه اخیر افزایش یافته و ظرف سه ماه آینده فاز اول پروژه شامل تعدادی از واحدهای تجاری طبقه زیر زمین و همکف نیز آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: هم اکنون بخش دوم سازه فلزی پروژه نیز در حال اجراست و در مرحله اجرای سقف به روش عرشه مرکب فلزی و بتن ریزی سقف می باشد.

صفری در ادامه گفت: با برگزاری مزایده عمومی واحدهای تجاری، اداری و  پزشکی احداث شده به فروش خواهد رسید و از محل عواید مزایده، هزینه های تکمیل پروژه تامین خواهد شد.

 وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای تجاری طبقه همکف در مرحله نازک کاری است و سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم برق و دوربین های مدار بسته، نمای کامپوزیت، سرامیک و کف واحدها و اجرای سقف کاذب در حال اتمام است.

صفری در پایان گفت: شهرداری اهواز در راستای ایجاد پارکینگ های عمومی و تامین کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر، علاوه بر پارکینگ طبقاتی طالقانی، طرح احداث یک پارکینگ طبقاتی دیگر در زمین جنب فروشگاه رفاه را نیز در دست تهیه دارد و در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/576799کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.