درویش پور : دولت نباید در دام بحران آفرینی‌های دشمنان گرفتار شود

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید در دام بحران آفرینی‌های دشمنان گرفتار شود، گفت: در این شرایط که فرصت کافی برای حل مشکلات داخلی و توسعه کشور باقی نمی‌ماند.

حجت‌الله درویش پور در نشست علنی امروز یکشنبه (۲۱ تیر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، افزود: با تشکر از حماسه‌ای که ملت ایران در راهپیمایی روز قدس داشتند مطالب خویش را درمورد حوزه انتخابیه خود بیان می‌کنم؛ اینجانب پشتیبانی خود و مردم حوزه انتخابیه‌ام از مذاکرات هسته‌ای اعلام می‌دارم و ضمن تایید مواضع اصولی نظام از دولت می‌خواهم اجازه ندهد توسعه داخلی و رفاه مردم تحت شعاع مذاکرات و جریانات سیاسی جاری منطقه گردد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت نباید در دام بحران آفرینی‌های دشمنان گرفتار شود و یا چنان درگیر در بحران‌هایی که یکی پس از دیگری رخ می‌دهد، شود که فرصت کافی برای حل مشکلات داخلی و توسعه کشور پیدا نکند.

وی یادآور شد: ما باید اندیشه‌های انترناسیونالیستی را تعدیل و شعاع آن را در چارچوبی تعریف کنیم که مانع توسعه کشو رو رفاه اجتماعی و رضاتمندی مردم نگردد.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره مسایل مهم داخلی کشور گفت: احساس فاصله بین سیاست‌های جاری و اهداف اولیه انقلاب و قانون اساسسی در ایجاد عدالت و حمایت از محرومان است؛ امروزه تعلقات و وابستگی‌های افراد ذی نفوذ نقش اصلی را در توزیع امکانات و ایجاد فرصت‌ها ایفا می‌کند که این امر باعث عقب ماندگی مناطق محروم شده است.

درویش پور ادامه داد: حتی در توزیع بودجه‌های عمرانی اخیر شرط اختصاص اعتبارات داشتن طرح‌های نیمه تمام، قلمداد شده و حال این که طرح‌های عمرانی بیشتر در مناطق برخوردار تعریف و اجرا شده‌اند و مناطق محروم به همین دلیل از توسعه باز مانده و این دور باطل همچنان باعث عقب ماندگی مناطق کم برخوردار و عمیق ‌تر شدن فاصله بین فقیر و غنی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وضع آشفته آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه در مناطق محروم را یکی از مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: در این مناطق دانش آموزان در خوراک، پوشاک، امکانات و رفت و آمد در مناطق کم برخوردار به ویژه در بین اقشار کم درآمد در شهرهای توسعه یافته رنج می‌برند به همین دلیل بعضا ترک تحصیل کرده و یا حتی در صورت ادامه تحصیل با تحمل ناملایمات دوران دانشجویی بعد از پایان تحصیلات با معضل بیکاری مواجه می‌شوند که این ناملایمات جوانان را به سمت اعتیاد و دیگر انحرافات می‌کشاند.

درویش پور قانون نظام وظیفه اجباری بدون حقوق و مزایای متناسب را یکی دیگر از مشکلات جوانان برشمرد و ادامه داد: به دلیل اعمال شیوه‌های کهنه و قدیمی در مورد امر مقدس سربازی، برای جوانان و خانواده‌هایشان به ویژه اقشار ضعیف، مشکلات اساسی تبدیل شده به طوری که فرار از خدمت را برای عده‌ای منجر شده است؛ چرا سرباز حقوق مکفی از بیت‌المال ندارد، که باید بر این قانون بازنگری شود و لازم است که مجلس و وزیر دفاع در این رابطه تدبیری بیندیشند.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس نهم، با اشاره به مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌اش خواستار بهبود وضعیت جاده‌ها، تمهیدات لازم برای رفع مشکلات بیکاری، رفع مشکلات آموزش و پرورش به ویژه معیشت مردم شد.

وی افزود: امروزه فقر و بیکاری بیداد می کند و آمار بیکاران وحشتناک است و زندگی عشایر به همان شیوه به سختی می گذرد و باید فکر اساسی برای این منطقه شود؛ باید به فکر پایان دادن این دردها بود و امید است دولت راهی برای افزایش امید به زندگی در این مناطق شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تذکری به فانی تاکید کرد: امید است وزیر آموزش اعتماد مجدد مجلس را مغتنم شمرده و تلاشی برای بهبود وضعیت فرهنگیان کند و به فکر رفع معضل مربیان پیش دبستانی شود.

درویش‌پور تاکید کرد: از وزیر راه وشهرسازی بابت روکش جاده اصلی اهواز، ایذه و لردگان تشکر می کنم اما تسریع در انجام این پروژه ها را خواستارم همچنین از اجرای پروژه پل سادات با همکاری وزارت نیرو تقدیر می شود و امید است به دلیل حساسیت منطقه در اتمام پروژه تعجیل شود

وی گفت: از وزیر نیرو نیز درخواست دارم در مورد آب رسانی به شهرستان های ایذه و باغملک اقدامات لازم را به کار گیرند.

https://hoorkhabar.ir/576388کپی شد!
30