افزایش ظرفیت پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از بهره‌برداری مخازن جدید نگهداری مواد نفتی سبک در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) خبر داد.
ابوطالب گرایلو با اعلام این خبر اظهار کرد: با به ثمر رسیدن مجموعه سرمایه گذاری های بخش خصوصی در پایانه نفتی این منطقه ویژه، طی سال‌های اخیر شاهد پهلوگیری شناورهای متعددی برای تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در این بندر بزرگ تجاری بوده ایم.

وی افزود: در ادامه این روند در خردادماه امسال ۱۲ مخزن نگهداری فرآورده‌های سبک نفتی هر یک به گنجایش ۲۵۰۰ تن مورد بهره برداری قرار گرفت.

گرایلو با اشاره به اهمیت این نوع مخازن با توجه به ویژگی های فنی متمایز آن‌ها و توانایی این مخازن در نگهداری ایمن محموله‌هایی مشتمل بر الکل، بنزین، نفتا، کندانسیت و گازوییل که غالبا از ترکیبات خطرناک و فرار تشکیل شده است، تصریح کرد: در طراحی و ساخت این مخازن که توسط بخش خصوصی صورت گرفته، استانداردهای ایمنی و زیست محیطی لحاظ شده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد: کاهش سرویس تایم شناورها و افزایش رضایت مشتریان از جمله مزایای بهره برداری از این مخازن محسوب می‌شود. مزیت‌های جغرافیایی و بسترهای آماده در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) موجب استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ بندری شده است و این موضوع موجب شد که این اداره کل طی سالیان اخیر موفق به کسب رتبه نخست در ترانزیت خروجی کالا در سطح کشور شود.

https://hoorkhabar.ir/574177کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.