توقف صدور مجوز ساخت مجتمع تجاری و پزشکی در کیانپارس

معاون عمرانی استانداری خوزستان بر عدم صدور مجوزهای جدید برای ساخت انواع مجتمع پزشکی، ​آموزشی و تجاری در مرکز شهر اهواز و به ویژه منطقه کیانپارس تاکید کرد.

احمد سیاحی در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک استان که امروز (۱۸ خرداد) برگزار شد، با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای مقابله با معضل ترافیک به ویژه در منطقه کیانپارس اظهار کرد: متاسفانه نبود مطالعات جامع و دقیق در گذشته در زمینه ساخت مجتمع‌های تجاری و پزشکی، موجب به وجود آمدن معضل ترافیک کیانپارس شده است و اکنون نمی‌دانیم چرا این همه مجتمع پزشکی و تجاری در این منطقه وجود دارد، بدون این‌که پارکینگی برای آنها در نظر گرفته شده باشد.

وی افزود: به منظور ساماندهی شرایط ترافیکی منطقه، در نظر است با وجود همه محدودیت​ها برنامه‌ای فوری برای روان​سازی ترافیک تهیه شود و در آن، اشتباهات گذشته تکرار نشود.

سیاحی ادامه داد: یکی از برنامه​های کوتاه‌مدت، ایجاد محدویت​های ترافیکی در مرکز شهر و به ویژه منطقه کیانپارس است. همچنین مصوب خواهد شد که از این پس هیچ‌گونه مجوزی در رابطه با ساخت مجتمع‌های آموزشی، تجاری یا پزشکی صادر نشود مگر این‌که این مجوز از سوی شورای ترافیک صادر شده باشد؛ در غیر این صورت اجازه ساخت به هیچ مجتمع دیگری داده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در کیانپارس تا زمانی که مجتمع​های تجاری و پزشکی و آموشی وجود داشته باشند و یا بیشتر شوند و در صورت عدم جابه‌جایی این مجتمع‌ها، قفل ترافیکی باز نخواهد شد و مشکل همچنان بیشتر خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم انتخاب مشاور برای طرح‌ریزی برنامه‌های بلندمدت کاهش بار ترافیکی اهواز، عنوان کرد: مسئولیت انتخاب مشاور در راستای اهداف بلندمدت، به درخواست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به آنان محول می‌شود. این مشاور باید در اسرع وقت انتخاب شده و در مدت چهار ماه برنامه​های خود را جهت ساماندهی معضل ترافیک و کاهش آن ارائه دهد.

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ قاسم قدرتی، رییس پلیس راه خوزستان نیز در این جلسه بر لزوم جابه‌جایی مجتمع​های پزشکی کیانپارس و جایگزینی کردن پارکینگ​ها جهت پیشگیری از بار ترافیکی تاکید کرد.

وی با اشاره به معضل ترافیک کیانپارس اظهار کرد: یکی از مشکلات کیانپارس مجتمع​های پزشکی موجود در آن منطقه است. طبق گزارش​های مربوطه در حال حاضر ۶۵۰ مطب در این خیابان وجود دارد و ۲۰ مجمتع پزشکی در حال ساخت است. بدین ترتیب ۴۰۰ واحد پزشکی جدید تا سال آینده به کیانپارس اضافه خواهد شد که هیچ کدام هم پارکینگ ندارند و این وضعیت، افزایش معضل ترافیک را در پی خواهد داشت.

قدرتی گفت: برای کاهش بار ترافیکی این منطقه لازم است از این پس به مجتمع​های آموزشی غیرانتفاعی مجوز داده نشود. این کار در اختیار آموزش و پرورش است و می​تواند با انجام آن کمک زیادی به کاهش این معضل کند.

 وی افزود: هم چنین جابه‌جایی تعدادی از بیمه​ها و مجتمع​های اداری مانند اداره‌کل شیلات که لزومی هم ندارد حتما در کیانپارس باشند، می‌تواند به رفع ترافیک این منطقه کمک کند. البته توجه شود که بعد از جابه‌جایی، مجتمع‌های مشابه جایگزین نشوند و صرفا پارکینگ ایجاد شود.

https://hoorkhabar.ir/572559کپی شد!
84