رشد ۱۹ درصدی بارگیری کالا در بندر امام خمینی

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۱۹ درصدی بارگیری کالای تجاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی خبر داد .
مهندس گرایلو با بیان اینکه این مقدار بارگیری از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصدرشد یافته است گفت : مقدار بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در این مدت به بیش از یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۳۳ تن رسید.
وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون و ۹۴۶ هزار و ۹۵۵ تن کالا طی دو ماه سال جاری در اسکله های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی افزود: به دنبال سیاست های دولت جهت تقویت صادرات و کاهش واردات، بارگیری انواع کالا از جمله کالای کانتینری، مواد شیمیایی، آهن آلات، سنگ آهن و مواد معدنی در این مجتمع بزرگ بندری کشور رشد داشته است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی را به لحاظ کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی در نیمه غربی کشور واجد مزیت هایی برشمرد که موجب استقبال صاحبان کالا جهت صادرات کالاهایی نظیر سنگ آهن و مواد معدنی با بهره گیری از اسکله ها و تجهیزات مهیای آن شده است.
مهندس گرایلو گفت:‌ برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از پایانه کانتینری مجهز و پیشرفته از مزیت های آن و افزایش تخلیه و بارگیری کالا، از عوامل مؤثر در بهره وری کشتی ها در این مجتمع بزرگ بندری است که موجب افزایش میانگین این شاخص به میزان ۱۹۴ تن بر ساعت طی دو ماهه اول امسال شده است.
بیش از ۴۶ میلیون تن کالا سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی تخلیه وبارگیری شد و این بندر سهم ۷۶ درصدی تخلیه کالاهای اساسی کشور را در این مدت به خود اختصاص داد. 

https://hoorkhabar.ir/571980کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.