اعلام برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در خوزستان

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس سپاه و بسیج خوزستان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر با هدف نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس، حماسه و مقاومت در نسل جوان خبر داد.
سرهنگ عبدالله عفراوی ، اظهار کرد: راز جاودانه ماندن خونین​شهر خون پاک شهدایی که در این شهر ریخته شد و پیروی عاشقان و ولایت‌مداران از اهداف نظام و ادامه راه شهدا بوده است.

وی ادامه داد: امسال به منظور پاسداشت یاد و خاطره جان​فشانی​های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت​المقدس اجرای ده​ها برنامه متنوع ویژه سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در دستور کار قرار گرفته و ستاد و کمیته​های مختلف سوم خرداد نیز به همین منظور اقدام به تشکیل جلسات کرده‌اند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس سپاه و بسیج خوزستان گفت: نصب پلاکارد در سردر ادارات با جملاتی از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون حماسه سوم خرداد و همچنین درج این جملات در سربرگ مکاتبات اداری در طول این ایام، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد در مرکز استان و شهرستان​ها، تجمع نیروهای مسلح مقابل مسجدجامع و تجمع فاتحان خرمشهر نز در این شهر در روز سوم خرداد بخشی از ویژه برنامه​های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

عفراوی افزود: به منظور ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم خرمشهر مراسم با نوای کاروان به همراه نمایشگاه جانبی مرتبط با این ایام با شرکت هنرمندان محلی، بومی و ملی برگزار خواهد شد. این برنامه به مدت ۳ شب و ۴ روز از یکم تا سوم خردادماه کنار پل مقاومت خرمشهر اجرا می​شود.

وی اظهار کرد: همچنین برگزاری شب شعر، شب خاطره، تئاتر مقاومت،​سخنرانی در ادارات، دانشگاه​ها و مراکز عمومی،​برگزاری مسابقات ورزشی ویژه نیروی بسیج و مسلح، دیدار با خانواده​های معزز شهدا و ایثارگران عملیات بیت​المقدس و نورافشانی در خرمشهر از دیگر ویژه برنامه​های سوم خرداد است.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس سپاه و بسیج خوزستان گفت: فردا، پنج​شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه مراسم غبارروبی گلزار شهدا ساعت ۱۰:۳۰ صبح در اهواز و عصر همان روز در سایر شهرستان​ها برگزار می​شود. همچنین نیروهای بسیج و نیروهای مسلح به طور سازمان یافته در نماز جمعه سراسر استان حضور پیدا خواهند کرد.

عفراوی ادامه داد: سخنران این هفته قبل از خطبه​های نماز جمعه در اهواز سردار شاهوارپور است. در طول این ایام ایستگاه​های صلواتی در محل اجرای ویژه برنامه​های سالروز آزادسازی خرمشهر توسط اصناف، بازاریان و مردم برپا می​شود. همچنین برنامه تشییع نمادین شهدا همراه با قرائت زیارت عاشورا، نیز برگزار می​شود.

وی اظهار کرد: امسال با تعامل و همکاری همه ادارات، هیات رزمندگان اسلام، پیشکسوتان، ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، آموزش و پرورش دستگاه​های فرهنگی و کلیه ادارات، ویژه برنامه​های سالروز سوم خرداد به صورت گسترده و متنوع در سراسر استان برنامه​ریزی شدند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس سپاه و بسیج خوزستان گفت: تقدیر از خالقان حماسه​ها و دلیر مردی​های هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه​های دیگر این ایام است و بی​شک برگزاری این گونه برنامه​ها با حضور نسل جدید در نهادینه شدن فرهنگ دفاع و حفظ ارزش​های هشت سال دفاع مقدس در این نسل بی​تأثیر نخواهد بود.

عفراوی اظهار کرد: در دوران جنگ بیش از ۱۵۰ شهید و ۲۰۰ مجروح در بمباران مدارس شهرهای مختلف استان در دوران جنگ داشته​ایم که اکثرا در مدارس ابتدایی و راهنمایی بوده​اند. بنابراین جهت​گیری برنامه​ها به سمت و سوی تحقق اهداف تعیین شده برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید است.

https://hoorkhabar.ir/570818کپی شد!
97