رئیس جهاد کشاورزی خوزستان برتامین آب کشاورزی برای کشت تابستانه تاکید کرد

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان بر تلاش همه جانبه و هماهنگ برای تامین آب کشاورزی کشت تابستانه در استان تاکید کرد.

کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: در بحث کشت تابستانه هرساله در حوزه معاونت عمرانی و مدیریت بحران استان نشستی تشکیل می شود و ما نیز سطوح زیرکشت پیشنهادی خود را به تفکیک حوزه هر رودخانه و سطح زیرکشت را به تفکیک نوع محصول اعلام کرده و نیاز آبی خود را به سازمان آب و برق خوزستان اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر پایین تر از میزان آب مصرفی پیشنهادی برای سطوح زیرکشت تامین شود با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد گفت: ما به دنبال تولید و حمایت از کشاورزان هستیم چرا که به ازای هر گرمی که تولید کنیم می توانیم یک گرم کمتر واردات داشته باشیم پس نیاز است که با تامین آب کافی نیاز کشاورزان خوزستانی را برطرف سازیم.

رییس جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در سال های گذشته در برخی مواقع شاهد آن بودیم که تنها ۸۰ درصد آب مورد نیاز سطوح زیر کشت ما تامین شد و کشاورزان ما به همین علت با مشکلات فراوانی مواجه شدند.

چنگلوایی در ادامه به میزان آب مصرفی در زمین های زیرکشت شلتوک در استان اشاره کرد و گفت: کشت برنج میزان آب مصرفی بالایی دارد و به ناچار در برخی مناطق استان آن را محدود کنیم ولی از آن جا که کشاورزان در طول یک سال تنها یک بار این محصول را کشت می کنند نمی توانیم آن را به صورت کامل تعطیل کنیم.

وی همچنین به پیشرفت فیزیکی اراضی مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان اشاره کرد و گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پیشرفت خوبی داشته و تاکنون ۱۱۳ هزار هکتارآن انجام شده و ۱۶۰ هزار هکتار نیز در حال آماده سازی است.

رییس جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: اکنون بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری ۸۵ هزار هکتار دیگر آماده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی به تشکیل یک ستاد برای تحویل اراضی آماده از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به کشاورزان اشاره کرد و گفت: اکنون ستادی در همین خصوص برای تحویل اراضی به بهره برداران تشکیل شده تا بتوانیم هزینه های صرف شده را مدیریت کنیم.

چنگلوایی در ادامه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر انجام کامل پروژه ۵۵۰ هزارهکتاری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: اگرچه وزارت نیرو در برخی مواقع مقاومت هایی را از خود نشان می دهد ولی رییس جمهوری بارها در جلسات مختلف تاکید کرده وعده ای که به مردم خوزستان داده شده است باید عملیاتی شود.

https://hoorkhabar.ir/569781کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.