پیشرفت طرح جفیر چه شد؟

جفیر یکی از بزرگترین طرح ها از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در استان خوزستان می باشد که تا کنون بلاتکلیف می باشد.

یکی از طرح های مهم کشاورزی خوزستان که همزمان با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر احیای ۸۰۰هزار هکتار از اراضی قابل کشت خوزستان، قرار بود اجرایی شود طرح ۴۰هزار هکتاری جفیر بوده است. متاسفانه بدلیل عدم پیگیری و مدیریت صحیح در تعاونی روستایی و اتحادیه مربوطه، با گذشت قریب به دو دهه از آغاز طرح، هنوز شاهد بهره برداری از آن نبوده ایم.

به گزارش تابناک خوزستان، از سال گذشته که مجددا اجرای دستور مقام معظم رهبری در دستور کار مسوولان دولت در تهران و اهواز قرار گرفت اجرای طرح حفیر نیز با حضور برخی از پیشکسوتان جبهه و جنگ، بصورت جدی تری دنبال می شود. مدیرعامل جدید اتحادیه تعاونی ایثارگران جفیر منصوب و جلساتی متعددی در تهران و اهواز برگزار گردیده است.

با این وجود آنگونه که برخی از اعضای این اتحادیه معتقدند عدم همکاری سازمان تعاون روستایی و همچنین وجود برخی تخلفات در سال های گذشته در این اتحادیه باعث شده تا عملا اجرایی شدن پروژه با مشکلاتی روبرو شود. اگر چه سازمان جهادکشاورزی و همچنین شرکت جهادنصر آمادگی خود را برای رونق گرفتن جفیر اعلام نموده و اقداماتی را آغاز کرده اند.

از طرفی گفته می شود بدلیل بازنشستگی رئیس سازمان تعاون روستایی و تزتزل مدیریتی ایجاد شده عملا، امکان رتق و فتق امورات و رفع مشکلات موجود در این اتحادیه وجود ندارد همچنانکه که گفته می شود بر خلاف اساسنامه تیپ و مصوب وزارتخانه، بجای۵نفر، ۷ نفر بعنوان عضو هیئت مدیره معرفی شده اند! ضمن آنکه شنیده شده است در سال های گذشته برخی افراد زمین هایی را بعنوان اجاره واگذار نموده و مبالغی را دریافت نموده اند که این موضوع می تواند از طریق مراجع نظارتی و بارسی مورد بررسی و صحت و سقم آن پیگیری شود.

به نظر می رسد با توجه به اهمیت پروژه و تاکیدات رهبری معظم انقلاب و همچنین انتظار ایثارگران و رزمندگانی که حدود دو دهه است در انتظار به ثمر نشستن این پروژه بزرگ و ملی هستند مسولان ذیربط می بایست بصورت جدی تری موضوع را پیگیری نموده و اجازه ندهند با برخی مداخلات غیرمسولانه و رفتارهای غیرمنطقی توسط اندکی از افراد، این پروژه همچنان بر زمین بماند. ضمن آنکه ضروری است دستگاههای مسول بر اجرای مفاد قانونی اصرار ورزیده تا جلوی هرگونه سوءاستفاده گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اواخر سال گذشته گفته بود: از سوی برخی از منابع اعلام شده که تعدادی از افراد عضو تعاونی ها در سال ۷۵ واجد شرایط عضویت نبوده اند که این مسئله باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

لازم به یاداوری است در سفر هیات دولت نهم به استان خوزستان معین شد که شبکه های اصلی و فرعی ۴۰ هزار هکتاری جفیر توسط وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان اجرا و تامین اعتبار شود.

در سفر دولت یازدهم نیز رئیس جمهور دستور ویژه ای برای اجرای طرح۵۵۰هزارهکتاری خوزستان و ایلام صادر نمود و حالا پروژه جفیر هم بعنوان نگین این طرح، در انتظار توجه و عزم جدی مسولان مربوطه است.

اراضی منطقه جفیر واقع در غرب و جنوب غرب خوزستان قراردارد که معین شده ۴۰ هزار هکتار از این اراضی به ایثارگران واگذارشود.
https://hoorkhabar.ir/569486کپی شد!
229
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • رحیم بنام خدا باسلام اعضا ء تعاونی ایثار۶ رزمندگان رامهرمز بعد از ۲۰سال تاکنون ثبت نهایی نشدند وطی این ۲۰سال تاکنون فقط یک مجمع عمومی گرفته شد در صورتی که باید هرساله مجمع عمومی گرفته شود وگزارش بازرسی و...به اطلاع اعضاءبرسد .چرا مسئولین مربوطه نظارتی ندارند. خیلی از عزیزان رزمنده به رحمت ایزدی پیوستند وخیری هم از این منتی که به گردنشان گذاشتند ندیدند.
منتشر شده۱