کمربند فضای سبز اهواز با سرعت در حال انجام است

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، عظیم شمخانی در جریان بازدید از فضای سبز برخی مناطق اهواز با مهم برشمردن عملکرد فضاهای سبز شهری و نقش آن در زندگی مردم اظهار کرد: فضاها ی سبز در شهرهای بزرگ به ویژه کلانشهرها و شهرهای صنعتی، دارای نقش ویژه ای در زندگی ساکنان آن شهرها است.

وی با ارائه آمار کلی از سرانه فضای سبز در اهواز و مقایسه آن با سایر کلانشهرها عنوان کرد: طبق استانداردهای کشور، سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۵ متر مربع و بر اساس استانداردهای جهانی ۱۵ تا ۲۵ مترمربع اعلام شده است. ضمن اینکه در طرح جامع شهر اهواز که بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده به سرانه فضای سبز شهری ۱۵ متر مربع اشاره شده است این در حالی است که بر اساس آخرین آماری که داریم سرانه فضای سبز اکنون در اهواز به مرز ۱۴ متر مربع در حال نزدیک شدن است.

شمخانی با اشاره به یکی از کارکردهای فضای سبز در شهرها خصوصا شهر اهواز و بر شمردن نقش آن به عنوان  مهمترین راه‌ مقابله با پدیده ریزگردها گفت: نقش پر رنگ فضای سبز در پیشگیری و مقابله با پدیده ریزگردها بر کسی پوشیده نیست و ایجاد اکوسیستم طبیعی و کمربند فضای سبز در همین راستا از مهمترین وظایف مجموعه مدیریت شهری خصوصا شهرداری ها به شمار می رود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز همچنین با عنوان کردن اهمیت وسایل تفریحی و ورزشی برای شهروندان افزود: پارکها از مهمترین مکانها در  یک شهر برای پر کردن اوقات فراغت به شمار می روند و مجهز کردن پارکها به ست های تندرستی می تواند نقش به سزایی در تشویق به ورزش و افزایش سطح سلامت عمومی شهروندان داشته باشد.

وی اظهار کرد: :پروژه بزرگ و عظیم کمربند سبز از مهمترین اقدامات در حال اجرا از سوی شهرداری اهواز است و همانطور که شهردار نیز اعلام کر این پروژه با سرعت و درجه اهمیت بالا باید دنبال شود.

https://hoorkhabar.ir/569475کپی شد!
86