بسته خبری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

از دو انتصاب تا رونمایی از خودرو عملیاتی جدید

بازدید مهندس عالی پور از مناطق سیل زده لالی و اندیکا

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در راس هیئتی از مدیران این شرکت از روند بازسازی راههای ارتباطی و جاده های دسترسی به چاه ها و تاسیسات نفتی در مناطق سیل زده لالی بازدید کرد.

در این بازدید که روز یکشنبه(۹فروردین) انجام شد مهندس بیژن عالی پور ضمن حضور در مناطق آسیب دیده و سیل زده شهرهای لالی، عنبل، اندیکا و عقیلی، از نزدیک در جریان اقدامات مجموعه مناطق نفتخیز جنوب در مواجه با این رخداد قرار گرفت.

وی در این سفر یک روزه با بررسی ایمنی خطوط لوله انتقال نفت، از چگونگی ترمیم و بازسازی جاده ها و محورهای مواصلاتی به روستا های منطقه و چاه های نفت، بازسازی شبکه آبرسانی و دو پروژه بازسازی پل در تنگ هتی لالی بازدید و بر اتمام عملیات بازسازی راه ها تا ۱۷ فروردین تاکید کرد.

بازدید از واحد بهره برداری و نمکزدایی زیلایی، لالی و عنبل و دیدار با کارکنان این واحدها و همچنین حضور در یادمان شهدای گمنام لالی و قرائت فاتحه بخش دیگری از این برنامه بود.

در این بازدید قائم مقام و مشاور مدیرعامل و مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیران عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت و فرماندار لالی حضور داشتند،

بارندگیهای اخیر در شمال استان خوزستان باعث طغیان رودخانه ها و بروز آسیب به تاسیسات زیر بنایی از جمله شبکه های برق، آب و مخابرات، جاده ها، پلها و اراضی کشاورزی در لالی و اندیکا شد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به منظور کمک به ساکنان مناطق سیل زده و ترمیم و ایمن سازی راه ها، ده ها دستگاه ماشین آلات راهسازی شامل لودر، بلدوزر، گریدر، خودروهای کشنده و تانکرهای آبرسان به مناطق خسارت دیده این شهرها انتقال داده است.

مناطق نفتخیزجنوب قطب تولید و صادرات نفت ایران است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نقش شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب در تولید و صادرات نفت در کشوررا مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: این شرکت،  قطب مهم تولید و دروازه اصلی صادرات نفت خام ایران محسوب می شود.

دکتر سید محسن قمصری سه شنبه ۱۱ فروردین در جلسه روزانه بررسی تولید این شرکت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نفت خام صادراتی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و خریداران نفت خام به ما اعلام می کنند که از تولید کنندگان نفت خود به دلیل مرغوبیت بالا قدردانی کنید و در این جلسه من به نیابت از آنها، مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را به خاطر تولید نفت با کیفیت به شما تلاشگران عرصه تولید در شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب اعلام می کنم.

وی در ادامه به نقش اساسی ایران در تولید انرژی جهان اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم ها و تمامی فشارها طی سال های اخیر بویژه در دو سال گذشته ، هم اکنون تمامی نفت صادراتی ما به فروش می رسد وما هیچگونه نفت مازاد و فروش نرفته ای روی آب نداریم ، علاوه براین ما آمادگی داریم تا در صورت برداشته شدن تحریم ها ، بی درنگ  نسبت به افزایش ظرفیت تولید روزانه اقدام کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در طراحی پالایشگاههای دنیا ، سطحی از کیفیت نفت خام لحاظ گردیده است افزود:  خریداران عمده به علت مرغوبیت نفت ایران متقاضی خرید نفت کشورمان هستند،

   در این نشست مهندس عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب ضمن خیر مقدم به دکتر قمصری ، فرایند و وضعیت تولید در این شرکت را تشریح کرد؛ ارائه گزارش روزانه تولید توسط مدیران عملیاتی و فنی و همچنین ارائه  برنامه سالانه حفاری ، پروژه های مرتبط با افزایش توان تولید ، مطالعات مخازن و تزریق گاز بخش دیگری از مباحث طرح شده در این جلسه بود.

۲ انتصاب در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

طی احکامی جداگانه سرپرست دفتر مدیرعامل و دبیرخانه وهمچنین  سرپرست اداره ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران منصوب شد

مدیرعامل این شرکت طی حکمی ، جهانگیر نوئی را به عنوان سرپرست دفتر مدیرعامل و دبیرخانه را منصوب و از زحمات محمود غفاری در مدت تصدی مسئولیت فوق ، تشکر و قدردانی و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

همچنین طی حکم دیگری از سوی مدیرخدمات شرکت نفت گچساران ، عبدالحمید کرمی عباسی به عنوان سرپرست اداره ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران منصوب گردید .

مهندس یوسف باقری مدیرخدمات نفت گچساران در این حکم از زحمات محمود بهروزی که پیش از این تصدی این مسئولیت را به عهده داشتند تشکر و قدردانی کرد.

خدمات مناسبی توسط شرکت مسجدسلیمان به سیل زدگان ارائه شد

 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اهتمام مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ارایه خدمات و همچنین ایثار گری کارکنان این شرکت در حادثه سیلاب نوروز ۱۳۹۴ در شهرهای مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا تجلیل کرد .

مهندس ابراهیم پیرامون در جلسه مدیران و سرپرستان این شرکت در سال جدید ، عمل به فرمان مقام معظم رهبری جهت تحقق شعار امسال را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت : همدلی و همزبانی با ملت را شما در همان لحظات اولیه شروع سال عملی کردید .

وی اظهار داشت : وقوع حادثه سیلاب و خسارات فراوانی که در شهرهای لالی مسجدسلیمان و اندیکا داشت با حضور به موقع پرسنل قسمت های مختلف این شرکت مرهمی شد بر دل همشهریانی که از این حادثه آسیب دیده بودند .

مدیر عامل نفت و گاز مسجدسلیمان افزود : مسدود شدن راههای ارتباطی و از بین رفتن چند دهنه پل که موجب گرفتاری شهروندان و میهمانان نوروزی شد با حضور به موقع همکاران ، با سرعت به حالت عادی بازگشت و با بکارگیری تجهیزات راهسازی و استفاده از نیروی فنی و مهندسی این شرکت ، راه ها و پل های جایگزین احداث شد تا عبور و مرور شهروندان به حالت عادی بازگردد .

وی آبرسانی توسط تانکرهای سیار این شرکت و شرکت پشتیبانی و ترابری نفت را در مدت زمان قطعی آب شهر لالی به شهروندان این شهر را از دیگر اقدامات ارزشمند همکاران خود خواند و گفت : علاوه بر آبرسانی با تانکرهای سیار که موجب کاهش نگرانی های عمومی از قطعی آب شد ، حضور مداوم و جهادگرانه پرسنل مدیریت خدمات در امر لای روبی از پمپ ها و خطوط لوله آبرسانی شهر لالی و مشارکت با اداره آب و فاضلاب موجب شد تا در کمترین مدت ممکن این نقص برطرف و آب شرب سالم در خطوط لوله مشترکین جاری و آرامش برای شهروندان فراهم شود .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، نظافت و پاکسازی خیابان های شهر مسجدسلیمان و پاکسازی خانه های شهروندان این شهر از گل و لای برجای مانده از سیلاب ، نخاله برداری و آوار برداری ناشی از ریزش کوه در چندین نقطه از شهر ، کمک به جابه جایی میهمانان نوروزی آسیب دیده از سیلاب و اسکان آنها در مدارس و نقاط امن و همچنین آماده سازی نقاط جدید برای اسکان میهمانان را از دیگر اقدامات قابل تحسین پرسنل پرتلاش این شرکت در حادثه سیلاب نوروز امسال عنوان کرد .

وی همچنین به تخریب قسمتی از پل جاده اصلی و پرتردد هشت بنگله بر اثر سیل اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه این حادثه در اواخر شب اتفاق افتاد ولی در کمترین زمان ممکن پرسنل بخش های مختلف این شرکت به ویژه مدیریت خدمات بسیج شدند تا در امر بازسازی مشارکت نمایند .

مهندس پیرامون نقش این شرکت در ترمیم و بازسازی این پل مهم درون شهری را بسیار موثر عنوان کرد و گفت : این عملیات با بهره گیری از توانمندی ها و ماشین آلات شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و در کمترین زمان ممکن برطرف و علاوه بر رفع مشکل تردد خودروها از این مسیر پرترافیک موجب رضایت شهروندان گردید .

وی کسب این توفیقات را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان « ملت و دولت ؛ همدلی و همزبانی » مزین گردیده را نشانه  عملی شدن فرمان معظم له عنوان کرد و از پشتیبانی مهندس عالی پور مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، مهندس مراد کمالی مدیرعامل شرکت ترابری و زحمات و ایثار گری های کلیه پرسنل شرکت های مسجدسلیمان و ترابری که در کمک رسانی به شهروندان خسارت دیده حادثه سیلاب در نوروز نقشی بی نظیر و بسیار موثر داشتند تجلیل کرد .

رونمایی از خودرو فرماندهی عملیات و ارتباطات در مناطق نفت خیزجنوب

برای  نخستین بارخودروفرماندهی عملیات و ارتباطات مجهز به سامانه های ماهواره ای در شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب  رونمایی شد

4940e959-856a-48ca-b462-eddd1edf2ff4_20150330_144721

رییس اداره مخابرات این شرکت در خصوص  ضرورت راه اندازی و امکانات این تجهیز گفت: این خودرو که جهت استفاده درمواقع بحران و اضطراری ساخته شده ، مجهز به امکاناتی از جمله آنتن هوشمند خودکارماهواره، دوربین تصویر برداری قدرتمند با قابلیت بزرگ نمایی ۲۰ برابر، سیستم تقویت کننده امواج موبایل، ژنراتور بنزینی، امکانات برقراری تماس تلفنی چندگانه VOIP ، امکان اتصال به زیرساخت شبکه اینترانت مناطق نفت خیزجنوب، دستگاه بی سیم رادیویی VHF ، پروژکتور روشنایی بیرونی و سیستم خنک کننده داخلی است.

وی افزود: این دستگاه قابلیت ارسال دیتا تا سقف یک مگابیت برثانیه و دریافت سه مگابیت بر ثانیه برای ایجاد زیرساختهای مخابراتی را داراست که همه این ارتباط بر بستر IP است.

رییس اداره مخابرات مناطق نفت خیزجنوب گفت: با توجه به خلاء و کمبودی که در مواقع بحرانی عملیات کنترل فوران چاهها یا نشت خطو ط لوله که در مناطق عملیاتی رخ می دهد، وجود این دستگاه امری ضروری و یک نیاز عملیاتی محسوب می شود.

رضایی اظهار داشت: این دستگاه به دلیل استحکامی که دارد در شرایط نامساعد جوی ، دارای قابلیت اجرایی فوق العاده ای است.

 

https://hoorkhabar.ir/567235کپی شد!
169
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • بابا احمدی با آمدن اسطوره هایی مانند بیژن عالی پور و تیم زیرمجموعه اش انشاالله صنعت نفت ایران به روزهای اوج خود باز خواهد گشت...
منتشر شده۱