افشارنیا تاکید کرد: لزوم ایجاد جذابیت برای ماندگاری قضات در خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در استان گفت: لازم است جاذبه هایی برای ماندگاری قضات در خوزستان ایجاد شود؛ یک دوم قضات خوزستان متقاضی خروج از استان هستند و این مشکلی است که همه را اذیت کرده است.

فرهاد افشارنیا در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب اهواز که امروز (۷ اسفند ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان این که در طول پنج سال گذشته، دادسرای خوزستان پر اهمیت ترین دادسرای کشور از همه جهات بوده است، اظهار کرد: به دلیل ظرفیتها، جاذبه ها و قابلیتهای مختلفی که در خوزستان وجود دارد، این استان به رگ حیاتی کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: خاک خوزستان در جنگ تحمیلی آغشته به خون هزاران شهید شد. از سوی دیگر وجود چاههای نفت و گاز، پالایشگاهها و پتروشیمی ها، مرزهای آبی و خاکی، گمرک، محصولات کشاورزی به ویژه نیشکر، منابع طبیعی مهم و تالابها، همه این موارد استان خوزستان را پر اهمیت کرده است.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: همه این فرصتها و ظرفیتهایی که در خوزستان وجود دارد، تهدید زیست محیطی هم محسوب می شوند، به طور مثال بحث نفت و گاز مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای خوزستان به بار آورده است.

وی افزود: طرح آماک با بودجه ۳ میلیاردی در سال ۸۴ تصویب شد و نزدیک به صددرصد پروژه به انجام رسیده است ولی متاسفانه به دلیل اختلافی که وجود داشت بهره برداری این طرح به تصویب نرسید. این طرح آلودگیهای نفتی و ضررهای متعدد به آب و هوای اهواز وارد کرده است که امیدواریم که این مساله هر چه زودتر حل شود.

افشارنیا با اشاره به ترانزیتی بودن قاچاق مواد مخدر در مسیرهای آبی و زمینی گفت: به دلیل استحکاماتی که در مرزهای خراسان وجود دارد، قاچاق تغییر مسیر داد و اکنون قاچاق مواد مخدر از خلیج گواتر تا خرمشهر و آبادان صورت می گیرد.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: جمعیت حاشیه نشین نیز جمعیت بزرگی را در مرکز استان تشکیل می دهد. نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در ۶ تا ۷ محله ساکن هستند که نیاز به ساماندهی دارند. امیدواریم با اعتباراتی که برای طرح ساماندهی حاشیه نشینی داده می شود، مشکل برطرف شده و شاهد شکوفایی این مناطق باشیم.

وی ادامه داد: در خوزستان زمین بسیار ارزشمند است و حتی یک وجب خاک بی ارزش در استان نداریم، سراسر خوزستان یا زمین کشاورزی است یا مرتع یا محل اسکان. در این شرایط، جرم زمین خواری از جرائم شایع استان ما است و شوراها و دستگاههای ذیربط سعی می کنند بدون تشکیل پرونده، مشکل را حل و فصل کنند.

افشارنیا با اشاره به معارفه دادستان جدید اهواز گفت: انتظار ما این است که کادر قضایی استان به سرعت ترمیم شود و این موضوع بارها تکرار شده است.

وی تصریح کرد: لازم است جاذبه هایی برای ماندگاری قضات در خوزستان ایجاد شود؛ یک دوم قضات خوزستان متقاضی خروج از استان هستند و این مشکلی است که همه را اذیت کرده است.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه گردوغبار و گرما و دیگر مشکلات خوزستان برای قضات غیرقابل تحمل است، گفت: باید برای قضات خوزستان، کارآموز فرستاده شود و شرایط بهتری را برایشان فراهم کنند. همین طور نیاز به اعتبار قابل توجهی برای اتمام پروژه شهرک قضات داریم که اگر ۱۰ تا ۲۰ میلیارد در اختیارمان بگذارند بسیار خوب می شود.

وی ادامه داد: به دادستان جدید اهواز توصیه می کنم در مبارزه با مجرمان حرفه ای و یقه سفیدها هیچ اغماضی نداشته باشد و از هیچ اقدامی فروگذار نکند. تحت تاثیر مراکز قدرت و بانفوذ قرار نگیرد، با تمام قومیتها و طوایف به مساوات رفتار کند و با مشورت و همدلی با مسئولان استان، احکام را با قاطعیت کامل اجرا کند.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم عباس حسینی پویا به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز، معارفه شد. وی پیش از این در سمت معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خوزستان فعالیت می کرد.

https://hoorkhabar.ir/565146کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.