امام جمعه آبادان : در فیلم ها آبادانی ها را خوش تیپ و باکلاس نشان دهید !

در اختتامیه جشنواره فیلم‌ «اروند» که بیش از سه ساعت ادامه داشت، ضمن تقدیر از محمدعلی باشه آهنگر ، حسن برزیده‌، جاسم غضبان‌پور، دانش اقبال‌شاوی به عنوان هنرمندان آبادانی‌، امام جمعه این شهر از سینماگران خواست آبادانی‌ها را در فیلم‌ها خوش‌تیپ و باکلاس نشان بدهند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌ پور امام جمعه آبادان با اشاره به حضور شخصیت‌های آبادانی در فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: آبادان یعنی اوج خوش‌تیپی، اخلاق، مرام و گذشت، چرا وقتی یک آبادانی در فیلم نشان داده می‌شود یک چهره سیاه و شُل می‌گذارند.

وی افزود: آبادانی در کل ایران می‌درخشد. من می‌خواستم این تذکر را در خطبه‌های نماز جمعه بدهم تا فیلمسازان از این به بعد مراقب باشند. ما هم نماینده‌مان، مدیرعامل‌مان و هم امام جمعه‌مان خوش‌تیپ است.

امام جمعه آبادان در میان صحبتش با اشاره به حمید فرخ‌نژاد که در پشت صحنه مشغول کارگردانی مراسم بود، از او به عنوان یک خوش‌تیپ آبادانی یاد کرد.

ابراهیمی‌پور تأکید کرد: هنرمند متعهد باید تمام تلاش‌اش را در مسیر ترویج فرهنگش به کار گیرد و هنر سینما قطعا باید در خدمت فرهنگ دینی باشد.

وی با تشکر از برپایی این جشنواره در آبادان گفت: گناه نه ولی شادی باید در سراسر آبادان باشد.

این مراسم که بیش از سه ساعت ادامه داشت با نورافشانی در آسمان آبادان به پایان رسید.

از حاضران در این مراسم که در بخش‌هایی برای اهدای جایزه به روی سن حاضر شدند می‌توان به محسن امیریوسفی، رضا میرکریمی، محمود کلاری، فرشته طائرپور، مهدی جعفری، مهدی نادری، آیدا پناهنده، روح‌الله حجازی، مهدی طباطبایی‌نژاد، مهران کاشانی، ده‌دشتی نماینده آبادان نام برد.

در حالی مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان از سوی رئیس سازمان سینمایی معرفی نشد که از فرید فرخنده‌کیش معاون استان‌های انجمن که در مراسم نیز حاضر بود به عنوان مدیرعامل آینده انجمن نام برده می‌شود.

در بخشی از مراسم احسان کرمی با اشاره به سالروز تولد محسن امیریوسفی، تولد این فیلمساز آبادانی را که در مراسم حاضر بود را تبریک گفت.

اجرای گروه لیان با استقبال حاضران همراه شد و ایوبی نیز در ابتدای سخنرانی‌اش با قرائت بیتی از مولانا، کار این گروه را قدر نهاد.

از میان داوران بخش فیلمنامه تنها انسیه شاه‌حسینی در مراسم حاضر بود و فرهاد توحیدی و رضا مقصودی از غایبان بودند.

سازمان منطقه آزاد اروند تهیه فیلمنامه اول جشنواره را که فیلمنامه‌نویس‌اش از عدم توجه به ساخت چنین آثاری گلایه داشت، بر عهده گرفت.

احسان کرمی در یادداشتی که به دستش رسیده بود از ایوبی خواست فیلم «تاج محل» که تهیه‌کننده و کارگردانش در مراسم حضور داشتند، اکران شود.

این مجری همچنین در آستانه سالگرد درگذشت پرویز فنی‌زاده یاد او را گرامی داشت.

کاندیداهای بخش اصلی جشنواره در تصاویری که پخش شد توسط فروشندگان آبادانی معرفی شدند که این بخش با استقبال همراه شد.

اکثر برگزیدگان آبادانی که روی سن حاضر می‌شدند از حمید فرخ‌نژاد برای توجه به شهرشان تقدیر کردند.

سخنان امام جمعه آبادان با استقبال حاضران همراه بود.

https://hoorkhabar.ir/564929کپی شد!
196