توجه به مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه‌های نفتی

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در اجرای پروژه‌های نفتی باید به مسائل زیست محیطی توجه ویژه شود.

فرهاد افشارنیا در جلسه شورای اداری شهرستان هویزه، اظهار داشت: طرح‌های خوبی در دست اقدام است که البته ممکن است عوارضی از جمله آلایندگی‌های زیست محیطی را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها رگ حیاتی کشور است و باید کمک کنیم تا به موقع به ثمر بنشیند، به ویژه در خصوص بهره‌برداری از میادین مشترک نفتی، البته باید به مباحث زیست محیطی نیز توجه شود. اگر مطلبی هست که باید از طریق همکاری مدیرکل محیط زیست استان یا رئیس سازمان محیط زیست کشور پیگیری شود، این آمادگی را داریم که در این زمینه همکاری کنیم.

افشارنیا ادامه داد: امروزه وحدت، همدلی و وفاق میان همه دستگاه‌ها اجتناب‌ناپذیر است و همه باید به این امر مهم تأکید ویژه داشته باشیم.

وی افزود: همه ما اعضای پیکر نظام جمهوری اسلامی هستیم و به رغم خدمت در دستگاه‌های مختلف، با آرمان‌ها و اهداف مشترکی که داریم در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و سقوط نزدیک استکبار جهانی گام برمی‌داریم.

افشارنیا با بیان این که نباید هر کدام از دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل کند، گفت: توصیه ما در دستگاه قضایی همیشه بر این بوده است که تنش میان دستگاه‌ها کاهش یابد. سیاستی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته است نیز در همین راستا تعریف شده است و این تقاضا را از دستگاه‌ها داریم که ما را در امر خطیر قضاوت، احقاق حق و ابطال باطل یاری کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: طرح‌های مشابه این طرح در سراسر استان کم نیستند، اما به رغم هزینه فراوان، برخی به بوته فراموشی سپرده شده‌اند. برای مثال پروژه آماک در سال ۸۴ آغاز و اعتبار کلانی برای آن هزینه شد اما از سال ۸۷ که کمتر از یک درصد برای بهره برداری باقی مانده بود، به دلیل اختلاف با پیمانکار متوقف شد. با مطلع شدن دادگستری، مسئولان ذی‌ربط دعوت شدند و موضوع پیگیری شد؛ ان شاءا… در ماه‌های آینده به افتتاح نهایی خواهد رسید.

 ویعنوان کرد: امیدواریم با اجرای طرح آماک و رعایت مسائل زیست محیطی در سایر طرح های استان، دیگر شاهد وقایعی از این دست نباشیم.

افشارنیا از فرماندهی نظامی و انتظامی، دستگاه اطلاعاتی و فرماندار شهرستان هویزه تقدیر کرد و گفت: هویزه از شهرستان‌هایی است که کمترین تنش و جرائم را دارد.

https://hoorkhabar.ir/563603کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.