امام جمعه خرمشهر: انقلاب اسلامی ایران مذهب تشیع را عالم‌گیر کرد

امام جمعه خرمشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران، اسلام را احیا و مذهب تشیع را عالم‌گیر کرد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و سالروز تاریخی ورود بنیان‌گذار کبیر انقلاب، اظهار کرد: ورود امام تحولی در عالم ایجاد کرد، اسلام را احیا و مذهب تشیع را عالم‌گیر کرد.

وی در ادامه به پیروزی‌های حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: حرکت‌های اخیر حزب‌الله دل مسلمین را شاد کرد و استکبار که امروز در برابر گردان کوچک تربیت شده توسط  سید حسن نصرالله، این شاگرد مکتب روح‌الله، درمانده است در برابر ایران با این همه جوان جان فدایی هیچ گزینه‌ای ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: استکبار اگر به خاک ایران پا گذارد جوانان این مرز و بوم قدم‌هایشان را خرد خواهند کرد.

*لزوم احیای کشاورزی

امام جمعه خرمشهر در ادامه سخنان خود احیای کشاورزی را یکی از مهم‌ترین وظایف دولت اسلامی خواند و افزود: پایه اصلی توسعه  دنیای امروز کشاورزی و تولیدات کشاوزی است.

وی کشاورزی را ثروتی پایدار و ایمن شده از انواع تهدیدات دانست و در ادامه بیان کرد: خوزستان و به ویژه خرمشهر از نعمت زمین‌های کشاورزی، این گنج گهربار، برخوردار است که جای بسی شکرگزاری است.

موسوی ۱۸ روستای شلمچه را داری بهترین فرصت برای توسعه کشاورزی دانست و تصریح کرد: ۱۸ روستای شلمچه با توجه به نزدیکی به رودخانه اروند و توان استفاده از آب شیرین و ورود جدی قرارگاه کربلا و جهادن صر در قالب احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و همچنین توجه دولت، از بهترین شرایط برای کشت و زرع برخوردار است.

وی بر ضرورت غنای کشاورزی کشور تاکید کرد و گفت: کشاورزی ضروری‌ترین وسیله زندگی است و جای شرمساری است که پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب وارد کننده عمده محصولات کشاورزی باشیم.

امام جمعه خرمشهر به ارائه آماری از میزان واردات فرآورده‌های زارعی در کشور پرداخت و اظهار کرد: در امسال و سال گذشته ۷ میلیون تن گندم از آمریکا این دشمن قسم خورده ما وارد شده و ۹۰ درصد دانه‌های روغنی کشور نیز از برزیل و عمده قند و شکر نیز از خارج، وارد کشور می‌شده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین شهرک صنعتی خرمشهر کارخانه روغن‌کشی وجود دارد و در انبارهای کشت و صنعت نیشکر استان نیز این فرآورده وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه احیای کشاورزی باید از اولویت فوق‌العاده برخوردار باشد، ادامه داد: وسایل ارتباط جمعی باید جوانان را به امر کشاورزی ترغیب کنند و ترغیب و تشویق‌های بیان شده در منابع اسلامی در مورد کشاورزی باید به طور همه‌گیر بیان شود.

وی از تشکیل دو ستاد احیای کشاورزی و ستاد اربعین در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: برای رفع مشکلات عرصه کشاورزی و جلوگیری از تکرار مشکلات پیش آمده در اربعین امسال، این دو ستاد در هفته آینده تشکیل می‌شوند.

خطیب جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه برای احیای کشاورزی نیاز به برنامه‌ریزی وسیعی است، تشکیل ستاد احیای کشاورزی را راهکاری برای تحقق این امر دانست و اظهار کرد: هفته آینده ستادی احیای کشاورزی متشکل از کشاورزان، مهندسان کشاورزی و مجربان تشکیل می‌شود و درقالب کمیته‌های گوناگون تقسیم کار صورت می‌گیرد.

وی برای نتیجه بخش بودن این اقدام بر لزوم داشتن دو برنامه تاکید کرد و گفت: نخستین برنامه ما باید، فراهم‌سازی جاذبه‌های کشاورزی باشد و دیگر برنامه جلوگیری از شعارها، افراد و برنامه‌های مخرب است.

*لزوم ساماندهی سه حوزه یارانه، مالیات و قاچاق

امام جمعه خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به مسائل اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: اگر در سه حوزه اقتصاد تلاش شود و این سه حوزه ساماندهی شوند می‌توان از درآمدهای نفتی بی‌نیاز شد.

موسوی یارانه‌ها، مالیات و اقتصاد را به عنوان این سه حوزه مهم اقتصادی که نیازمند ساماندهی است برشمرد و اظهار کرد: ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه در تصویب در مجلس است که ۱۵۰ میلیارد ریال آن صرف هزینه‌های جاری و تنها ۳۰ میلیارد ریال آن در بحث عمرانی هزینه می‌شود.

امام جمعه خرمشهر بر لزوم ساماندهی یارانه‌ها تاکید کرد و گفت: این یارانه‌ها متعلق به قشر ضعیف و فقرا است و اغنیا حق استفاده از سهم این قشر را ندارند.

وی ساماندهی مالیات را دیگر الزام اقتصادی دانست و عنوان کرد: از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال، ۸۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی است.

موسوی قاچاق کالا را دیگر مانع رشد اقتصادی در کشور خواند و اظهار کرد: در سال حدود ۴ میلیارد دلار قاچاق کالاهای لوکس و غیر ضروری از جمله خودرو و لوازم آرایشی انجام می‌شود و این امر مانع بزرگی در مسیر توسعه تولیدات داخلی و در نهایت اقتصاد کشور است.

وی در پایان با گوشزد کردن مضرات این محصولات قاچاق بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی توسط مردم به عنوان تنها راهکار رسیدن به خوداتکایی تاکید کرد.

https://hoorkhabar.ir/562794کپی شد!
46