افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید آب شیرین صنعتی در خوزستان

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان گفت: با توجه به رویکرد دولت در توسعه تولید آب شیرین صنعتی نوار ساحلی کشور، این ظرفیت در استان به سه برابر افزایش خواهد یافت.

علیرضا قرینه اظهار داشت: به منظور بهبود کیفیت آب شرب مورد نیاز مشترکین خوزستانی ظرفیت تولید آب شیرین کن‌های صنعتی استان با کمک بخش خصوصی بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر، تأمین آب شرب بهداشتی مردم را دغدغه اصلی کارکنان شرکت آبفای خوزستان و هدف اصلی این دستگاه خدمت رسان عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان افزود: در همین راستا شرکت همواره با ارائه طرح‌ها و پروژه‌هایی درصدد بهبود وضعیت کیفی آب در استان بوده که با پیگیری‌های متعدد و مستمری که با همکاری معاونت‌های مهندسی، بهره‌برداری و امور قراردادهای شرکت به عمل آمد مجوز افزایش ظرفیت تولید آب شیرین صنعتی از ۲۵ هزار مترمکعب به ۷۱ هزار مترمکعب در شبانه روز اخذ شد.

این مسئول توضیح داد: این افزایش ظرفیت از طریق احداث آب شیرین کن جدید ۵۰ هزار مترمکعبی در آبادان و راه اندازی دو دستگاه آب شیرین کن صنعتی دیگر به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شادگان و دیگری به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در رامهرمز صورت می‌گیرد.

قرینه خاطرنشان کرد: در همین راستا ظرفیت تولید آب شیرین در هندیجان از ۵ به ۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد.

وی، احداث و بهره برداری از این دستگاه‌ها را در ارتقای کیفیت آب شرب این شهرها بسیار موثر و چشمگیر دانست و افزود: طی روزهای آتی مناقصه احداث این آب شیرین کن‌ها توسط آبفای خوزستان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه احداث و بهره‌برداری از آب شیرین کن‌های صنعتی در کشور برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان با توجه به رویکرد جدید دولت در زمینه توسعه دستگاه‌های آب شیرین کن در نوار ساحلی کشور متناسب با نیاز شهرها گفت: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی آب شیرین کن صنعتی در دیگر شهرهای مورد نیاز استان در دستور کار آبفای خوزستان قرار دارد که مشارکت بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا و مثمر ثمر باشد.

 

https://hoorkhabar.ir/561880کپی شد!
87