امام جمعه خرمشهر: امت اسلام در برابر جسارت به رسول اکرم بخروشد

امام جمعه خرمشهر گفت: اعتراض نباید خاص امامان جماعت باشد بلکه تمام روحانیون، مردم ایران، تمام امت اسلام و ادیان آسمانی باید در برابر این جسارت به رسول اکرم (ص) بخروشند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع اظهار کرد: استکبار اسلام ستیزی را در دستور کار خود دارد.

وی دلیل اتخاذ این رویه از سوی استکبار را معطوف شدن توجه جهانیان به سوی اسلام دانست و گفت: در مدت اخیر توجه ویژه‌ای به اسلام از سوی جهانیان شده و تعداد شیعیان در سراسر جهان از جمله کشورهای غربی و گرایش به تشیع روزبه روز در حال افزایش است.

امام جمعه خرمشهر، فرموده امام راحل (ره) را در این رابطه یادآور شد و تصریح کرد: زمانی که امام راحل فرمود «ما انقلاب خود را صادر می‌کنیم» منظور توسل به دخالت نظامی نبود بلکه مقصود نشر تفکر اسلام ناب است که هر کجا سایه افکن شده استکبار به طور تمام قد در برابر آن ایستادگی می‌کند.

موسوی، همچنین انجام اقدامات و جنایات تروریستی را برنامه‌های از قبل تعیین شده از سوی غرب برا تضعیف تفکرانقلابی اسلامی دانست و گفت: بی‌نتیجه ماندن اجتماع کشورهای اروپایی و غربی به بهانه مبارزه با تروریست وسکوت معنادار این اجتماع درباره کشتار مردم بی‌گناه در کشورهای همچون عراق، سومالی، لبنان و افغانستان گواه این مطلب است که این اقدامات تروریستی نقشه‌ای تعیین شده در راستای رسیدن به اهداف خواص آنها هستند.

وی با اشاره به جسارت اخیر نشریه به ساحت پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: این جسارت‌ها که امروزه شاهد آنها هستیم در راستای اسلام ستیزی و اسلام هراسی غرب و رژیم صهیونیسم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، دلیل این امر را هراس از اسلام دانست و متذکر شد: اسلام تمام منافع استکبار به‌ویژه رژیم صهیونیسم را در سطح جهان و در منطقه به خطر می‌اندازد و همچنین رویه آنها مبنی بر تربیت حیوان شکم پر به جای انسان را مختل کرده و این عامل اصلی در هراس از قدرت عظیم اسلام است.

موسوی، بی‌تفاوتی درباره جسارت‌های اخیر به رسول اکرم (ص) را مایه تاسف خواند و عنوان کرد: متاسفانه نوعی بی‌تفاوتی در مردم ایجاد شده و در برخی نشریه‌ها نه تنها واکنشی به این عمل ناشایست نشریه شارلی ابدو فرانسوی نشده است بلکه از این نشریه حمایت نیز کرده و این بی‌تفاوتی از سوی مردم مایه تاسف است.

وی، دلیل آزادی بیان را برای انجام این قبیل حرکت‌های غیراخلاقی، دلیلی واهی خواند و تصریح کرد: به طور حتم اگر درباره مسائلی همچون هولوکاست و یا مسئله همجنس بازی در نشریه‌های غربی مطلبی بیان شود با برخورد سختی مواجه خواهد شد.

امام جمعه خرمشهر، خواستار واکنش تمام مجامع بر ضد این حرکت توهین آمیز نشریه فرانسوی شد و اظهار کرد: این‌ها به تمام خوبی‌ها جسارت کرده‌اند و اعتراض نباید خاص امامان جماعت باشد بلکه تمام روحانیون، مردم ایران اسلامی، تمام امت اسلام و ادیان آسمانی باید در برابر این جسارت بخروشند.

موسوی بر لزوم نشان دادن مراتب اعتراض امت اسلامی تاکید کرد و بیان کرد: بستن سفارتخانه‌ها، اجتماع اعتراض آمیز در مقابل سفارتخانه‌ها و برگزاری راهپیمایی‌هایی برای اعتراض به این عمل غیر قابل پذیرش، می‌تواند راهی برای نشان دادن میزان اعتراض به این حرکت ناشایست غرب در برابر ساحت رسول خوبی‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان این را بدانند با وجود تمام این تلاش‌هایشان، اسلام ناب محمدی و تفکر ناب شیعی در کل جهان طنین افکن خواهد ماند. امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت آیت‌الله انصاری شیرازی اشاره کرد و فقدان این عالم روحانی را ضربه‌ای سنگین و از دست دادن نعمتی الهی دانست.

پس از نماز جمعه این هفته خرمشهر؛ نمازگزاران به همراه مسئولانی همچون امام جمعه خرمشهر، فرماندار خرمشهر، فرماندهان نظامی و انتظامی این شهر و سایر مسئولان محلی، در اعتراض به جسارت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت رسول اکرم (ص)، اجتماع و مسافتی را با سر دادن شعارهای بر ضد امریکا و رژیم صهیونیستی راهپیمایی اعتراض آمیز کردند.

 

https://hoorkhabar.ir/561553کپی شد!
52