امام جمعه خرمشهر: هفته وحدت مناسبتی بزرگ برای همدلی و وفاق مسلمانان است

امام جمعه خرمشهر گفت: هفته وحدت مناسبتی بزرگ برای همدلی و وفاق مسلمانان است.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر، به سخنان امروز رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و اظهارکرد: رهبری امروز در جمع مردم قم فرمودند «١٩دی مبدا حرکت عمومی در کشور شد و ملت ایران در چنین روزی وارد مبارزه با رژیم طاغوت شدند»

وی با بیان اینکه عده‌ای قصد کم رنگ کردن این ایام مهم و تاثیرگذار را دارند، افزود: این اتفاق را در یوم الله ۹ دی نیز شاهد بودیم که با کمال تاسف در برخی نشریه‌ها نه تنها اشاره‌ای به این رویداد بزرگ نشد بلکه تصویر نخستین صفحه خود را نیز به طرز بسیار ناپسندی انتخاب کرده بودند.

امام جمعه خرمشهر در ادامه سخنان خود به بخشی از فرموده‌های مقام معظم رهبری در مورد نوسان قیمت نفت و لزوم عدم وابستگی به بیگانگان اشاره کرد و گفت: معظم اله فرمودند «مسئولان کشور و دولت نباید چشمشان به دستان بیگانگان باشد و چه بسیار کشورهایی در جهان هستند که در آن‌ها نفت وجود ندارند».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره مسئله تحریم‌ها، نیز می‌فرمایند «اگر شما یک قدم عقب نشینی کنید دشمنان به تاخت چند قدم جلو می‌آیند و باید با توکل به پرودگار به عنوان نیروی بر‌تر جهان و همچنین تکیه بر ملت و نیروهای داخلی تحریم‌ها را از میان برداشت».

موسوی در ادامه بیان کرد: ملت ایران در این مدت ثابت کرده که توان تحمل سختی‌ها را دارد و می‌توان با جلوگیری از صادرات نفت خام و تنها صادر کردن فراوردهای نفتی، بر مسئله وابستگی به دشمنان غلبه و سایر ظرفیت‌ها همچون توان کشاورزی را تقویت کرد.

وی هفته وحدت را مناسبتی بزرگ برای همدلی و وفاق مسلمان خواند و در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در این هفته شاهد نشر تصاویری ناخوشایند در فضای مجازی در مورد بی‌توجهی به هفته وحدت بوده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر با تاکید بر اهمیت قائل شدن مذهب تشیع به لزوم وحدت میان مسلمین، خاطر نشان کرد: با برگزاری همایش‌های مختلف به مناسبت هفته وحدت، وحدت ایجاد نمی‌شود و باید راهکاری بهتری در این خصوص اتخاذ شود.

وی در فراز دیگری از خطبه اظهار کرد: محدوده شهری خرمشهر از گذشته دور، از میدان فرودگاه آغاز می‌شده  اما در مدت اخیر شاهد نصب تابلو شهرستان دیگری در فاصله دور‌تر هستیم که این امر باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

موسوی در ادامه به اقدامات شهرداری خرمشهر در راستای عمران شهری اشاره کرد و با تشکر از خدمات شهردار خرمشهر گفت: از شهردار خرمشهر می‌خواهم یا خود شخصا اقدام کرده و یا گروهی را برای گشت شبانه روزی برای اطلاع از وضعیت مناطق شهری و مشکلات موجود همچون مشکلات خرابی و کنده شدن آسفالت بگمارد.

  وی با تاکید بر اینکه انجام این امور ساده نیاز به اعتبارات کلان ندارد، ادامه داد: در برخی از مکان‌های شهری آسفالت پس از گذشت ماه‌ها و در برخی نقاط حاشیه شهر سال‌ها است که مورد مرمت و بازسازی قرار نگرفته‌اند.

امام جمعه خرمشهر اضافه کرد: باید از شهرداران مناطق مختلف خواسته شود تا نسبت به رفع این قبیل مشکلات اقدامات لازم را انجام داده و در صورت اهمال از سمتشان عزل شوند.  موسوی در پایان از شهروندان خرمشهری خواست، تا مشکلات عمرانی و شهری را از طریق پیامک به واحد عمران شهری شهرداری خرمشهر اعلام کنند.

https://hoorkhabar.ir/557391کپی شد!
35