عمده‌ترین مشکل شهرداری‌ها عدم پرداخت عوارض توسط دستگاه‌های دولتی است

سرپرست شهرداری منطقه ۴ گفت: عمده ترین مشکل شهرداری‌ها عدم پرداخت به موقع عوارض توسط دستگاه‌های دولتی است.

محمدرضا فکوریان عدم پرداخت به موقع عوارض را از عمده مشکلات شهرداری دانست و اظهار کرد: متاسفانه مدیران ادارات و دانشگاه‌ها در سطح منطقه در خصوص پرداخت به موقع عوارض اقدام نمی‌کنند و این مشکلات مالی شهرداری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در محلات حاشیه منطقه ۴ اهواز همچون محلات چنیبه علیا و سفلا، منازل تعاونی شهرداری شهرک برق و … فاقد سند ملکی هستند و به همین جهت در شرایط کنونی عوارضی پرداخت نمی‌کنند و از تمامی خدمات شهرداری مثل جمع‌آوری زباله، فضای سبز و آسفالت بهره مند می‌شوند.

سرپرست شهرداری منطقه ۴ اهواز همچنین جمع‌آوری زباله در سه نوبت را از دیگر مشکلات حوزه خدمات شهری در این منطقه برشمرد و خاطر نشان کرد: وسعت بالای منطقه و عدم همکاری شهروندان، ادارات و سازمان‌ها در خصوص جمع آوری زباله‌ها سبب شده که نیروهای خدمات شهری شهرداری در طول روز سه نوبت برای جمع آوری و حمل زباله اقدام کنند که این موضوع هزینه‌های گزافی را بر دوش شهرداری گذاشته است.

وی ادامه داد: ماهانه ۱۳۰ تن زباله در سطح کل منطقه تولید می‌شود که این امر هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان در ماه در بر خواهد داشت.

فکوریان همچنین با اشاره به مشکلاتی که برای توسعه فضای سبز در این منطقه وجود دارد اظهار کرد: ۱۵۶ هکتار فضای سبز در کل منطقه وجود دارد و تلاش کردیم تا ۴۰ هکتار دیگر به این سرانه اضافه کنیم ولی محدودیت اعتبارات متناسب با اراضی کارایی فضای سبز در سطح منطقه و از طرفی گستردگی این فضاها و همچنین عدم وجود آب خام در سطح منطقه۴ باعث شده که احیای فضای سبز در پارک‌ها و در سطح منطقه کند پیش رود.

وی آسفالت حدود ۷۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اصلی و فرعی، احداث پنج دور برگردان در محدوده بلوار کارگر شرقی، بازسازی المان‌های سطح منطقه مثل پارک قوری، احداث دو زمین ورزشی در محلات پردیس، نهضت آباد و… را از مهم‌ترین اقدامات این شهرداری در طی پنج ماه گذشته عنوان کرد و افزود: احداث مسیر پل ششم که به میدان بقایی متصل می‌شود، احداث  ۸ پارک در سطح منطقه، احداث ۸ میدان ورزشی با چمن مصنوعی و تکمیل پارک بانوان در مجاورت منطقه از جمله اقداماتی است که در دستور کار شهرداری در طی ماه‌های آینده قرار گرفته است.

https://hoorkhabar.ir/52959کپی شد!
117