هواداران سیاست «لبخند» ، پاسخ‌ دهند چرا راهبرد «نرمش» غرب را جری کرده است؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اطمینان دادن به مسئولان وزارت خارجه در مورد تشدید تحریم‌ها در نتیجه فرار آن‌ها از جلوی غرب گفت: هواداران سیاست «لبخند» پاسخ‌ دهند چرا راهبرد «نرمش» به این اندازه غرب را جری کرده است؟

امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد عدم صدور روادید توسط دولت آمریکا برای حمید ابوطالبی سفیر پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، رفتار استکبار جهانی در قبال ملت و کشورهای دیگر را به رفتار سگ تشبیه کرد و گفت: اگر در مقابل سگ بایستیم،‌ او هم متوقف می‌شود، اما اگر از جلوی آن فرار کنیم،‌ به‌دنبال ما می‌دود تا بگیرد.

وی با اشاره به رویکرد مسئولان سیاست خارجی ما اظهار کرد:‌ متولیان دستگاه دستگاه سیاست خارجی از ترس اینکه سگ،‌ پاچه‌شان را نگیرد،‌ به او پشت کرده و فرار کردند،‌ لذا باید انتظار بدتر از آن را هم مانند قطعنامه اتحادیه اروپا و گزارش حقوق بشر احمد شهید و … را داشته باشند.

قاضی‌زاده با اطمینان دادن به مسئولان وزارت خارجه در مورد تشدید تحریم‌ها در نتیجه رفتار فرارگونه آن‌ها در برابر آمریکا و غرب گفت: الان هم به‌واسطه تهدید ما مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها افزایش یابد،‌ میز مذاکرات را ترک می‌کنیم، دست نگاه داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌ اگر آمریکایی‌ها کمی جلو‌تر آمده و ببینند که وزارت امور خارجه ایران در همین موضع‌گیری نیز منفعل است،‌ فضای تحریم‌ها را  تشدید خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با درخواست از هواداران سیاست لبخند جهت پاسخ‌گویی به این سؤال که چگونه در برابر نرمش ما غرب به این اندازه جری شده است؟ گفت: آمریکایی‌ها قوانین داخلی خود را بر سازمان ملل تحمیل می‌کنند.

قاضی‌زاده ادامه داد: دستمزدی که به دولت جدید ایران دادند، این بود که گفتند که ما حتی انتخاباتی که از درون آن همین رئیس‌جمهوری که سیاست او سیاست «لبخند» است،‌ بیرون آمده، رسمی نمی‌دانیم و قبول نداریم و مشروعیت او را زیر سؤال بردند، یعنی حتی به کسی که سیاست او نزدیکی به غرب است،‌ رحم نمی‌کنند؛ آن‌ها صرفاً دست‌نشانده خواسته و می‌خواهند ایران به اوکراین تبدیل شود.

https://hoorkhabar.ir/5194کپی شد!
85