پیام معاون وزیر نفت به نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان

پیام معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرائت شد.

در پیام رکن‌الدین جوادی آمده است:

“کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان در یک صد سال‌گذشته در تامین انرژی نقش کلیدی و اساسی داشته است و ضرورت دارد بر توسعه صنعتی و حمایت از شکوفایی صنعتی و خودکفایی کشور گام‌های بلندی بردارد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات اساسی در باورها و بنیان‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، رسیدن به استقلال به عنوان سرفصل و اولویت اصلی مجموعه صنعت نفت قرار گرفت؛ بر این اساس عهده‌دار مدیریت صنعت عظیم نفت در بخش بالادستی و پایین‌دستی، نخستین قدم در مسیر خوداکتفایی و کاهش وابستگی بود که با تلاش کارشناسان این صنعت آغاز و تداوم یافت.

حرکت اساسی و گام بلند بعدی صنعتگران سرافراز صنعت نفت در مسیر اعتلای ایران اسلامی، با درک درست ضرورت تحقق کامل اهداف پیش گفته، فراهم نمودن ساز و کارها و زیرساخت‌های بومی‌سازی فن‌آوری و تجهیزات مورد نیاز این صنعت بوده است که سیر تحول تکوین آن از ساخت قطعات کوچک و نیازهای اولیه صنعت آغاز شد و امروزه به تولید پیچیده‌ترین تجهیزات راهبردی منتهی گردیده است.

در سالیان اخیر به سبب تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان شرکت ملی نفت ایران در حرکتی هوشمندانه تهدید ناشی از تحریم را به فرصتی برای شکوفایی و بالندگی در حوزه‌های تولید دانش بومی‌سازی فن‌آوری‌های مرتبط با صنعت و توسعه چشم‌گیر ساخت داخل تبدیل نموده است.

تلاش مستمر متخصصان، خلاقیت، ابتکار و نوآوری بخش‌های پژوهشی و مهندسی ساخت داخل افق تازه‌ای به روی این صنعت گشوده است که تدوین دانش فنی و تولید انبوه قطعات حساس و ماشین‌آلات پیچیده بخشی از ثمرات این تلاش‌ها است.

مجموعه این اقدامات علاوه بر ایجاد وضعیت پایدار در تولید و اجرای پروژه‌ها، رونق واحدهای صنعتی و ایجاد فرصت‌های شغلی را به همراه داشته است؛ کلیت این دستاوردها که از وجود خودباوری، پویایی و روحیه امید در نیروی انسانی خبر می‌دهد، نوید بخش آینده‌ای بهتر برای صنعت نفت کشور است.

در این میان تلاش و تشریک مصائی سازندگان داخلی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با صنعت نفت را نباید از نظر دور داشت که همواره در کنار شرکت ملی نفت ایران گام‌های استواری را برداشته و همراهی غیرتمندانه‌ای به عمل آورده‌اند.

برگزاری نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت همزمان با سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در استان نفت‌خیز خوزستان که زادگاه و مهد تولید و شکوفایی صنعت عظیم نفت کشورمان می‌باشد، فرصتی گرانبهاست تا بخش‌خصوصی توانمند داخلی و شرکت‌های دولتی با هم‌افزایی و تبادل دانش تجربه در جهت قطع وابستگی به خارج از کشور و خودکفایی صنعت نفت گام‌های بلندی بردارند.

در پایان ضمن اعلام خوش‌آمد به صنعتگران‌، سازندگان و مراکز تحقیقاتی برتر کشور برای مشارکت در برنامه راهبردی بومی‌سازی تجهیزات و فن‌آوری مورد نیاز صنعت از تلاش‌های ارزشمند دست‌اندکاران برگزاری، شرکت‌کنندگان و حامیان این رخداد صنعتی صمیمانه قدردانی و سرافرازی میهن عزیزمان را از خداوند متعال خواستاریم.”

https://hoorkhabar.ir/495066کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.