۲۶هزار بسیجی در رزمایش الی بیت المقدس خوزستان شرکت کرده اند

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان در حاشیه  رزمایش الی بیت المقدس در پادگان شهید رستم پور اهواز در خصوص این رزمایش اظهار داشت:بیش از ۲۶ هزارنفر در این رزمایش در شهرهای مختلف استان خوزستان شرکت کرده اند ،مناطق رزمایش هم ۲۵ نقطه در سرتاسر خوزستان می باشد که نیروها در این مناطق مستقر شده اند.

وی ادامه داد:این رزمایش به صورت سالانه پیش بینی شده است که سال گذشته هم با همین کیفیت گردان های بیت المقدس در منطقه حضور پیدا کردند امسال با کمیت بیشتری گردان ها در رزمایش حضور که تقریبا ۳۰ درصد افزایش حضور داشته ایم.

سردار حسن شاهوارپور تاکید کرد: این رزمایش اهداف مختلفی دارد یکی از اهداف تمرینات تاکتیکی است که در طول سال بسیجی ها به صورت تئوری آموزش می بینندو این آموزش ها را در مناطق اردوگاهی را عملا  تمرین می کنند.

وی ادامه داد:محور دیگر این رزمایش مقابله با تهدیدات خارجی است مملکت ما دائم از طرف بیگانگان تهدید می شود و باید این مراقبت و آمادگی باشد که اگر احیانا تهدید خارجی وجود داشت ما بتوانیم با اطمینان خاطر در مقابل آنها بایستیم و نگذاریم دشمن وارد خاک ما شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد:یکی دیگر از اهداف این رزمایش بحث تهدیدات داخلی است به هر حال باید مواظب باشیم که دشمن در داخل کشور تهدیدی را شکل ندهد لذا بسیج باید آمادگی برای مقابله با تهدیدات داخلی را هم داشته باشد و این حضور نشان از این آمادگی است.

وی افزود: نکته دیگری که در این رزمایش مدنظر است توان ترابری نیروهاست که توان ترابری و جابه جایی یک اصل مهم در عملیات ها است که ما امروز این کار را در سراسر استان تمرین کردیم و هجم سنگینی از نیروها با استفاده از امکانات ترابری موجود جابه جا شدند ۱۲۵ گردان در یک زمان جابه جا شدند.

سردار حسن شاهوارپور تاکید کرد:توان اسکان و استقرار یکی از موضوعاتی است که در این تمرینات پیش  بینی شده است ما این توانایی را داریم که در یک گستره وسیع و در نقاط مختلف استان امکان استقرار این ظرفیت از بسیج را انجام بدهیم تامین غدا ، امکانات گرمایشی و سرمایشی ودیگر نیازمندی هایی که نیروها نیاز دارند در آن واحد در تمام استان تامین کردیم هیچ اداره و ارگانی این توان را با این کیفیت ندارد.

وی اضافه کرد:هدایت و کنترل تمرکزی در حوزه فرماندهی  از دیگر محورهای رزمایش است یعنی اگرکه یک تصمیمی فرمانده می گیرد بتواند تا پایین ترین رده سازمان بسیج تزریق شود این پیام برسد وعملیاتی شود الان یک دستور صادر شد و در سرتاسر استان همزمان عملیاتی شد برای اینکه نشان دهیم اگر مقام معظم رهبری دستوری صادر کردند به سرعت عملیاتی خواهد شد و آماده ایم که پاسخ بدهیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: آزمایش سلاح ها در منطقه رزمایش و بازبینی آنها یکی دیگر از اهداف رزمایش است نیازمندی های آموزشی در رزمایش بررسی می شود و اگر نیاز باشد آموزش ها توسعه پیدا می کند.

وی ادامه داد:حجم پشتیبانی ادارات و سازمان ها از رزمایش هم در این تمرینات ملاحظه و در نظر گرفته می شود فرماندارها، امام جمعه ها و مسئولین شهرستان ها همه آمده اند و در اردوگاه ها حضور خود را اعلام کرده اند.

https://hoorkhabar.ir/461781کپی شد!
129
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.